Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: liggenød og økse eller kan hun redes?!  (Læst 6996 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: liggenød og økse eller kan hun redes?!
« Svar #15 Dato: 16 August , 2012, 21:55 »
...og så skal I lige have min uforbeholdne undskyldning ??? ??? jeg tror, at jeg stopper for i dag :-\

Selv om jeg udmærket hele tiden har læst, at I skriver blodmider, så har jeg åbenbart ville lave det om til luftvejsorm. Sorry, sorry
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: liggenød og økse eller kan hun redes?!
« Svar #16 Dato: 16 August , 2012, 21:56 »
Jeg ville nok fjerne alle former for strå, og evt. hvis du har sådan en, køre jorden over med ukrudtsbrænderen, pas nu på ikke at brænde noget af.  :( 
Jeg gør grundigt rent en gang om året, og lader manden brænde hele huset af, samt pinde, vægge sprækker, og gulvet, men det kræver lige en del omtanke hurtighed og en tændt vandslange, og så er spindelvævet også væk  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline mommark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: liggenød og økse eller kan hun redes?!
« Svar #17 Dato: 16 August , 2012, 21:57 »
Hhej
jeg tror ikke, at man kan gøre så godt rent at alt er væk. Men prøv at gå ud med en lommelygte og lede efter dem, Det skal bare være mørkt. Du skal se på stængerne og der hvor stængerne er sat fast Og i strøet på gulvet . Derfor er pulveret godt .Det binder miderne i strøet og der hvor de sandbader.
Vh Laila

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: liggenød og økse eller kan hun redes?!
« Svar #18 Dato: 16 August , 2012, 22:05 »
mine høns er "fritgående om dagen " så de sandbader hvor det nu passer dem, jeg har læst om det pulver men hvordan  blæser man det ujd i hønsehuset? min er ikke større end 3x2m så der skal vel ikke meget til.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: liggenød og økse eller kan hun redes?!
« Svar #19 Dato: 16 August , 2012, 22:12 »
Jeg mener at huske et indlæg i en anden tråd for laaang tid siden hvor et medlem beskrev at man også kunne se dem kravle rundt i loftet, når man lyste med en lommelygte, efter det var blevet mørkt og lyset i huset var slukket.

Så det er ikke sikkert at pulveret alene gør jobbet.
Mvh
Erik Andersen

Offline mommark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: liggenød og økse eller kan hun redes?!
« Svar #20 Dato: 17 August , 2012, 07:13 »
Hej
jeg fik et middel af dyrlægen, det sprøjter jeg hele huset med Også loftet !! Derefter pulver. De store hønsestalde har et blæsesystem og kan bælse det ind i stalden . Det kan jeg desværre ikke. Ham fra fabrikken sagde at jeg så er nødt til at prøve at fordele det på anden måde. Hælde det på, fordele det med en kost osv. Der må man vist bruge sin fantasi. Eller tage en maske på og vende sin støvsuger om. Jeg har en gammel Nilfisk . Med den kan man vist gøre det. Jeg vil bare have det overstået. Vil ikke se mine høns gå og lide. Jeg har nu meldt mig på den anden tråd hvor der er nogen der vil prøve en billigere version og lignende produkt. Så har jeg begge 2. Kan jo ikke skade at have det på lager.
Vh Laila

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: liggenød og økse eller kan hun redes?!
« Svar #21 Dato: 17 August , 2012, 09:36 »
Du kan bruge en strødåse, af den slags man bruger til roser, og den kan du få fat i på gartneriet, rosenpudderet kan også bruges, hvis du kun kan skaffe en fyldt dåse.
og så kan du fylde efter, den puster luft igennem dåsen så det forstøves ud, men jeg vil anbefale dig at bruge en maske så du ikke indånder for meget, det er næppe sundt for os.

Held og lykke med projektet
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: liggenød og økse eller kan hun redes?!
« Svar #22 Dato: 17 August , 2012, 09:56 »
mine høns er "fritgående om dagen " så de sandbader hvor det nu passer dem, jeg har læst om det pulver men hvordan  blæser man det ujd i hønsehuset? min er ikke større end 3x2m så der skal vel ikke meget til.
Lene Lestat har en "støver" at sprede pulver:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=27814.msg248723#msg248723
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Trine K. H.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: liggenød og økse eller kan hun redes?!
« Svar #23 Dato: 21 August , 2012, 12:15 »
Når nu i skriver så meget om blodmider så har jeg hørt at man kan tage et stykke toiletpapir og gå ud i hønsehuset og tørre på undersiderne af siddepindene og kommer der blod på har man blodmider...

Kan ikke huske om det skulle være i dagtimer, nattetimer eller lige når de hopper på pinden.

Har i andre også hørt dette?
0.1 Løwchen, 1.1.12 Gul orpington, 4.20.40 blandede hvide og rødsadlet italienere, 1.1.2 dværg hængebugsvin,  1.1 shetlænder, 0.0.1 fjordbølle og 0.1 fantastisk pigebarn på 5.

Offline mommark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Sv: liggenød og økse eller kan hun redes?!
« Svar #24 Dato: 21 August , 2012, 12:23 »
Hej
ja det har jeg også læst og afprøvet . Jeg fandt ingen. Dyrlægen mente, at hvis at jeg finder dem på den måde , så er hønsene allerede stærkt angrebet. Jeg har ikke selv set miderne. Men efter at jeg har behandlet er der ikke flere høns, der er døde eller blevet syge.
Vh Laila