Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling med fremadstrittende fødder  (Læst 12118 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Kylling med fremadstrittende fødder
« Svar #30 Dato: 13 April , 2012, 03:02 »
Så endte den korte rejse for lille kylle :'(. Jeg stod op for lidt siden, for at se til den, men den lå afkræftet i bunden af sin papirkurv. Jeg gav den lidt vand, men den kastede det op sammen med slim, og begyndte at få uregelmæssig vejrtrækning. Der er sikkert nemmere måder at gøre det på, men jeg ville gerne være helt sikker at på at livet endte så hurtigt og smertefrit som muligt, så jeg hukkede hovedet af den med en økse i værkstedet :'(. Kylling, kat, fugl eller fisk. Jeg bliver aldrig god til at sige farvel til mine dyr :( <..
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Kylling med fremadstrittende fødder
« Svar #31 Dato: 13 April , 2012, 06:27 »
Nåhr hvor synd for jer! Men det lyder som den rigtige beslutning! Har benet strittet hele tiden? Ellers kunne det jo have været brækket?
Jeg håber du også husker at nyde dine andre kyller, og godt at du handler ansvarligt!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Kylling med fremadstrittende fødder
« Svar #32 Dato: 13 April , 2012, 06:57 »
Det var rigtig sørgeligt, at den lille ikke var blevet bygget, så den kunne få lov til at nyde et hønseliv.

Du forsøgte alt, som var muligt for kyllen og det var meget flot, at du selv kunne sige stop, da mulighederne var udtømte....jeg ved hvor svært det har været for dig  *t *t
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Kylling med fremadstrittende fødder
« Svar #33 Dato: 13 April , 2012, 08:08 »
 *t

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kylling med fremadstrittende fødder
« Svar #34 Dato: 13 April , 2012, 08:50 »
Øv, Tanja, det var nok blevet for skadet af de hak, den fik *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: Kylling med fremadstrittende fødder
« Svar #35 Dato: 13 April , 2012, 08:54 »
Så endte den korte rejse for lille kylle :'(. Jeg stod op for lidt siden, for at se til den, men den lå afkræftet i bunden af sin papirkurv. Jeg gav den lidt vand, men den kastede det op sammen med slim, og begyndte at få uregelmæssig vejrtrækning. Der er sikkert nemmere måder at gøre det på, men jeg ville gerne være helt sikker at på at livet endte så hurtigt og smertefrit som muligt, så jeg hukkede hovedet af den med en økse i værkstedet :'(. Kylling, kat, fugl eller fisk. Jeg bliver aldrig god til at sige farvel til mine dyr :( <..


Tilgengæld så er der så mange andre skabninger som med garanti har et super godt liv hos dig og det er trods alt dem som man skal fokusere på og ikke dem som ikke længere er der :)

Når man afslutter et andet liv, så er det jo med de bedste af intentioner og mere kan man simpelthen ikke forlange :)


Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Kylling med fremadstrittende fødder
« Svar #36 Dato: 14 April , 2012, 09:38 »
Tak skal I have alle sammen. Den har nok haft indre skader der ikke var synlige før til sidst. Ærgeligt, men jeg er glad for at jeg gav den chancen, og glad for at jeg trods alt kunne aflive den, da der ingen anden udvej var tilbage.

Nu glæder jeg mig over de 14 små bjørnebanditter (hollandske dværge) og 3 araucanakyllinger der er tilbage :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Cartouche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Kylling med fremadstrittende fødder
« Svar #37 Dato: 14 April , 2012, 09:47 »
Hej Tanja,

Nåe, det var synd. Men du har gjort det rigtige for kyllen. Som jeg skrev, så længe den er frisk og spiser og drikker, så ville jeg også forsøge. Men når nu den blev sløv, så har du været dig dit ansvar bevist og stoppet lidelserne. Total opbakning herfra. Og rigtig meget held og lykke med resten af flokken.
MVH Annette