Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stakkels nye høns  (Læst 8514 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #15 Dato: 16 Januar , 2012, 17:05 »
Men han burde faktisk hjælpe de nye damer med at falde til i flokken.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #16 Dato: 16 Januar , 2012, 17:09 »
Jeg må tilslutte mig de der mener du bør skifte hanen ud, han skal opføre sig ordentlig over for alle sine høner, også de nye...En sidste mulighed du kan benytte dig af, er at sætte ham ind til de nye høner og gemme de gamle væk, så han ikke har noget valg,,, og så se om han kan forstå sin plads, efter et stykke tid, ellers ville jeg slukke for hovedafbryderen,og få mig en hane der passer alle sine piger lige kærligt...
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline djavlsen

  • Bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #17 Dato: 16 Januar , 2012, 17:18 »
Hej Ina, hvad er "et stykke tid" ca /o

prøver det i morgen

kh
1.3 Dværg Wyandot

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #18 Dato: 16 Januar , 2012, 20:04 »
Der er da noget galt i hovedet på den hane. Her bliver hanerne helt kuldrede når der er nye damer i hønsegården. De er helt latterlige i deres bestræbelse på at være galante: finder små godbidder, gør haneben, nusser forsigtigt i halskraverne og viser de nye de bedste steder at støvbade eller skrabe krabledyr op..... Samtidigt passer de naturligvis deres forpligtelser overfor de "gamle" damer. Men er de "gamle" for stygge ved de nye (hvilket da heldigvis sjældent sker) så får de lige et hak.
Så helt ærligt: giv ham rødvinskuren og få en ny sød og omsorgsfuld hane. Han skal da i hvert fald ikke have afkom, sådan en slyngel /1. Tænk, hvad han kunne finde på at gøre ved kyllinger :o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline djavlsen

  • Bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #19 Dato: 16 Januar , 2012, 20:08 »
Øv, jeg begynder at indse hvor det bære hen af :(

Rødvinskuren  :D :D
1.3 Dværg Wyandot

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #20 Dato: 16 Januar , 2012, 20:16 »
Hmmmm .... når jeg nu tænker efter, så endte det rent faktisk også med, at min "dumme" hane på et senere tidspunkt blev erstattet med en meget sødere én af slagsen  ::)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #21 Dato: 16 Januar , 2012, 20:34 »
I betragtning af, hvor meget fornøjelse der kan ligge i at iagttage en velfungerende hønseflok - så er dumme haner spild af tid og foder. Man kan jo ikke lade være med at bekymre sig om, hvornår det går for vidt. En hane skal beskytte og yde omsorg. Til gengæld for SEX og afkom. Sådan er det. Da vi for nyligt solgte en del unge høner fra den ene hanes flok, begyndte han at fodre kattene ::). De kiggede lidt men tog da så de madrester, han klukkende tilbød dem. Det er måske ikke den mest intelligente hane, vi har haft (han er dog stoppet med katte-fodringen nu). Men hellere et overmål af omsorg end af ondskab eller bare manglende format.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #22 Dato: 17 Januar , 2012, 06:10 »
Jeg kunne ikke sige det bedre /o:
Der er da noget galt i hovedet på den hane. Her bliver hanerne helt kuldrede når der er nye damer i hønsegården. De er helt latterlige i deres bestræbelse på at være galante: finder små godbidder, gør haneben, nusser forsigtigt i halskraverne og viser de nye de bedste steder at støvbade eller skrabe krabledyr op..... Samtidigt passer de naturligvis deres forpligtelser overfor de "gamle" damer. Men er de "gamle" for stygge ved de nye (hvilket da heldigvis sjældent sker) så får de lige et hak.
Så helt ærligt: giv ham rødvinskuren og få en ny sød og omsorgsfuld hane. Han skal da i hvert fald ikke have afkom, sådan en slyngel /1. Tænk, hvad han kunne finde på at gøre ved kyllinger :o.
I betragtning af, hvor meget fornøjelse der kan ligge i at iagttage en velfungerende hønseflok - så er dumme haner spild af tid og foder. Man kan jo ikke lade være med at bekymre sig om, hvornår det går for vidt. En hane skal beskytte og yde omsorg. Til gengæld for SEX og afkom. Sådan er det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #23 Dato: 17 Januar , 2012, 09:07 »
Hej Ina, hvad er "et stykke tid" ca /o

prøver det i morgen

kh


Tja måske ser du det med det samme hvis han fare lige i hovedet på dem, når du slipper ham ind..... jeg tror altså ikke jeg gad bruge tid på det, du vil blive overasket over hvor glad du bliver for en sød og velfungerende hane..
Jeg prøvede en gang at sætte en høne på pause, da hanen ikke kunne lide hende, men da hun kom tilbage var der ingen ændring,,, ny hane...  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #24 Dato: 17 Januar , 2012, 11:33 »
hejsa
Undre mig også over den hane   ??? Jeg har da aldrig oplevet andet end at hanerne var meget flinke ved nye damer og gjorde alt for at indlemme dem i flokken. Så jeg vil da også sige at du skulle finde dig en anden hane.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline djavlsen

  • Bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #25 Dato: 17 Januar , 2012, 14:02 »
Hej

hvis det ikke bliver bedre på fredag må det jo blive"rødvinskuren" :(

Ville han også opføre sig sådan over for hans egne kyllinger ???

Planen var jo at de skulle have kyllinger og syntes egenligt at der er en god stemning når han er sammen med de gamle damer, dog går han ikke og nusser dem som der bliver skrevet.

Hvad hvis det havde været nogle nye dværg wyandotter der kom til, ville han så også angribe dem... er bare i 7 sind :(
1.3 Dværg Wyandot

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #26 Dato: 17 Januar , 2012, 14:26 »
Det er jo ikke til at sige, hvad han ville gøre ved kyllinger eller nye dværg wyandotter, men jeg ville ikke turde satse på det. Jeg har haft 2 agressive haner fra samme kuld, så jeg tror fuld og fast på, at det er arveligt :(


Offline djavlsen

  • Bruger
  • Indlæg: 219
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #27 Dato: 18 Januar , 2012, 08:34 »
Nej nu kan det være nok >:(

Prøvede her til morgen at sætte hanen for sig selv og håbede på at der kunne lidt fred i hønsegården, men næææ nej... de nye høner begyndte med det samme at hakke i de gamle høns og jagte dem i hønsegården mens hanen står og ser helt fortvivlet ud >:(

jeg tror altså at jeg skiller mig af med de nye damer så sig endelig til hvis der er nogen der vil overtage ???
1.3 Dværg Wyandot

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #28 Dato: 18 Januar , 2012, 09:17 »
Se den slags dårlig adfærd ville en GOD hane også regulere. :D
« Senest Redigeret: 18 Januar , 2012, 09:26 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Stakkels nye høns
« Svar #29 Dato: 18 Januar , 2012, 09:24 »
Jeg tænker, har du før prøvet at sætte nye høns til de gamle, eller er det første gang du prøver det ?

Det kan se voldsomt ud, når hierarkiet skal etableres, og der er altid nogen der får nogen øretæver for at stikke næbet for langt ffrem, og de der er nederst i forvejen, forsøger ihærdigt at holde en plads i hvert fald foran de nytilkomne, og det giver altså hak og ballade.

Hvis man bliver ved med at flytte rundt med dem, bliver der ved med at være uro....

Så måske du skulle lukke øjnene i et par dage, og bare lige hver dag tjekke at ingen er såret

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn