Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?  (Læst 10914 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #15 Dato: 18 ſeptember , 2008, 19:37 »
Kan I ikke være søde, at vente med prisstigningerne til jeg har købt en flok  :)  :)
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #16 Dato: 18 ſeptember , 2008, 20:03 »
Det kan jo også blive for meget...
2.500 kroner for en hane
Med de priser, så kommer der bare andre problemer.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #17 Dato: 18 ſeptember , 2008, 20:23 »
Hej

@Lone. Du er velkommen til at kontakte mig i marts månede så kan du få en flok kyllinger at starte med.

Med de priser de har i England, så skal jeg da vist se og få lavet noget bedre låse system og sat over vågnings kameraet op.

Tommy

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #18 Dato: 18 ſeptember , 2008, 21:57 »
He he... Det kan da være at man skulle tage en tur til England med sine overskuds haner og sælge dem til 1000 kr. stykket.
Man kan da bo på de fineste hoteller hvis blot man tager 20 gode haner med...
Det lyder da helt hen i skoven og jeg har egentlig lidt svært ved at tro at mandens 150 haner skulle kunne indbringe 140.000 kr.  ::)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Lone Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 172
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #19 Dato: 21 ſeptember , 2008, 18:55 »
@ Tommy - tak skal du have. Det kan være jeg tager dig på ordet!
hilsen Lone
0,0 egne høns - 1,5 blandede høns lånes hos naboen, 1,2 huskatte, 0,1 hund af meget blandet race, 0,1 islænder (hest)

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #20 Dato: 21 ſeptember , 2008, 20:27 »
Det kommer sandsynligvis an på hvilke racer det handler om.
Min bror satte omkring 15 sorte Australorps til salg på den Blå Avis.
De var væk på en weekend.
Han satte også omkring 10 Danske Dværglandhøns til salg.
De var væk på 4 uger, og blev først købt da han satte prisen ned.
Køberne gad simpelthen ikke betale ligeså meget for dværghøns. Rimeligt nok, måske... ;)

Jeg tænker 100 kr./stk. for store høns, og 75 for dværghøns, Plus-minus. En anden gang kunne vi måske sælge unge, sunde høns fra en populær race som Australorps til en højere pris, men vi har dem ikke mere. :D

Mere interessant er det hvad Lanhøns burde koste, for slet ikke at snakke om hvor meget jeg kan få for mine 3 dejlige, håndtamme Landhøns/Sussex kyllinger sammen med min pragtfulde, søde Sølvhalset/brune Landhane. *Hint hint* ;)
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #21 Dato: 21 ſeptember , 2008, 20:52 »
Hold da op, det var lidt af en avisartikel, den om haner fra England. Så ville der virkelig være noget ved at sælge høns  ;D :D ;) Også er artiklen ingengang fra første april. :-\
Men det kan jo være at det er den rigtige pris, hvis de skulle have fulgt prisudviklingen.

Der skal selvfølgelig være prisforskel på store høns og dværghøns, sjælne/svære racer/farver og nemme/talrige racer, gamle og unge, havehøns og udstillingshøns, blandings høns og racehøns osv.

Men dyr bliver desværre også nogle gange til modefænomener, se bare chi hua hua hundenes himmelflugt, og det er bare fordi Paris Hilton og Britney Spears har dem og de passer ned i en Luis Vuitton taske !!!!!!!!!!!!!!!

Eller prøv at tjekke  Den Blå Avis på internettet, der er der nogle annoncer med nogle temmelige dyre haner. Den dyreste er sat til 10.000 kr ??????
De er alle kamphaner af forskellige typer, gad vide om det er haner til ulovlige hanekampe  ??? :o  >:(

Ja, jeg undre mig................







Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #22 Dato: 22 ſeptember , 2008, 17:07 »
Helt enig med den pris! Folk vil intet give for høns! Den lille flok kyllinger jeg fik til min konfi solgte jeg en hane af. Han var rarceren (Kunne ikke lige rarcens navn) MEn det spiller vel ingen rolle. Som sagt var han ren og en meget flot herre at se på! Satte ham til 100 kr da jeg ved at folk ikke gider give meget mere! Efter et halvt år og nedsættelse op til flere gange gik han for sølle 35 kr! Er det ikk ringe at folk ikke vil give mere for flot fjerkræ? Syntes simpelthen det er for ringe :D.. Hvis de ikke vil give mere, så køb en gammel kok eller høne på fire år fra at gammelt hønseri eller en halt høne der mangler et øje :D!! Det andet kan simpelthen gøre mig utrolig vred!  <T
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #23 Dato: 22 ſeptember , 2008, 19:32 »
Jeg ville aldrig sætte min pris ned, så ville jeg hellere slagte den og komme den i suppegryden :-\
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Bestemmer klubberne hvad prisen skal ligge på?
« Svar #24 Dato: 22 ſeptember , 2008, 20:01 »
Tja, men nænede det ikke for han var en af mine konfi gaver  :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.