Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Frugtbarhed hos hane  (Læst 9722 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Frugtbarhed hos hane
« Svar #15 Dato: 05 ſeptember , 2008, 20:53 »
Citér
Det er desuden sent at lave kyllinger nu, synes jeg , især de store racer. Jeg kendte en mand (nu er han desværre død) som fik Jersey Kæmpe kyllinger, de var klækket 1. september. De blev aldrig store nok.
Store nok til hvad????
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lisa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 70
Sv: Frugtbarhed hos hane
« Svar #16 Dato: 05 ſeptember , 2008, 22:06 »
Vedr. befrugtningsgraden mener jeg at have læst i Liljensøes "store hønsebog", at han engang har opnået 100% befrugtning efter en vinter, hvor han havde været flittig til at få samlet hyben, rønnebær og hyld ind om efteråret (det er altså nu!), som han fodrede med i løbet af vinteren. Det er jo sprængfyldt med vitaminer (og måske også andre gode sager, som ikke lige findes i pulver-vitamin?)
Mange hilsner
Lisa
0.4 gul-sortsømmede orpingtoner og 2 Isa-Brown

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Frugtbarhed hos hane
« Svar #17 Dato: 05 ſeptember , 2008, 22:21 »
Citér
Det er desuden sent at lave kyllinger nu, synes jeg , især de store racer. Jeg kendte en mand (nu er han desværre død) som fik Jersey Kæmpe kyllinger, de var klækket 1. september. De blev aldrig store nok.
Store nok til hvad????

Store nok som udvoksede, de begyndte godt nok at lægge æg, men de var ikke store og hvis man vil udstille så skal de lægges tidligt til, især hanerne for de når ikke at være udviklede nok i haler.

Det er vistnok E-vitamin der er "ynglevitamin"
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Frugtbarhed hos hane
« Svar #18 Dato: 14 ſeptember , 2008, 12:02 »
E-vitamin. Hvad er det nu lige det findes i  ;D? Jeg tror også på det der med at han har sine favoritter ;).. Da jeg lagde en af mine høns på æg lagde jeg 6 ægsom jeg havde haft med fra England, 1 æg fra en rød amerikaner og 2 æg fra en af mine krydsningshøns ;).. De to fra krydsningen kom ikke. Med henhold til haner, så har jeg tit haft 1 hane og et par og 20 høns, der er der som regelt af 10 æg kommet en 6-7 kyllinger, så ved ikke om det ville være bedre om jeg havde to :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Frugtbarhed hos hane
« Svar #19 Dato: 14 ſeptember , 2008, 13:36 »
Du kan læse om E -vitamin i leksikon her:

http://fjerkrae.dk/leksikon/pmwiki.php/DiverseTilskud/E-vitamin

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Frugtbarhed hos hane
« Svar #20 Dato: 14 ſeptember , 2008, 13:40 »
Mange tak ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.