Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fjerkrae : haandbog for den praktiske fjerkraeholder, från 1947-48  (Læst 2691 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Linda Fredling

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
    • Sabelpoot.se
Hejsan,

Är det någon som känner till dessa böckerna? De är skrivna av J. Baelum, David Davidsen og Oluf Nielsen? Det är två böcker från 1947-48 tror jag.

Mvh Linda
http:www.sabelpoot.se

Offline Niels Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Hvor pudsigt, den tror jeg da at jeg har :)
Det er sådan en gammel sag, delt op i to bind og skrevet af de tre du nævner + en A. W. Kock.
Det er en tilfældighed at jeg ejer den i dag. Min mor, som ikke ved specielt meget om fjerkræ, fandt den på et loppemarked, og købte den, vist nok for 35 kr.

Jeg ejer desværre kun 2. bind, men dette indeholder alt hvad der har med fjerkræ at gøre: genetik, MANGE hønseracer, kalkuner, ænder, gæs, duer, sygdomme, krydsningsavl, industriel produktion af æg og kød, rugning m. m.

Som sagt indeholder den så mange informationer om fjerkræ, så jeg kan slet ikke forestille mig hvad der skulle være i bind 1.

MVH Niels

Offline Linda Fredling

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
    • Sabelpoot.se
Tack för ditt svar. Det var verkligen ett bra pris! Det låter verkligen som en intressant bok.

Det jag också undrar är vad den kan vara värd i dag och vad som är skäligt att betala för dem. Jag kan ev köpa båda två & de är i fint skick.
http:www.sabelpoot.se

Offline Niels Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Interessant!

Men hvis du søger dybdegående informationer er det måske ikke noget for dig :-\ Bogen (bind II) fortæller godt nok om mange ting, men det er en smule overfladisk. Det vil sige, f. eks. forklarer den kun grundprincipperne omkring genetikken, og så et par ord om nogle af de mest almindelige farver.

Desuden er den vel egentlig nok en smule forældet.

Hvis den koster mange hundrede kroner, ville jeg synes, at det er et dårligt køb. Men jeg har tit min bog ude af bogreolen, da det er hyggelig læsning.  ;)

Jeg kan i øvrigt scanne et par sider til dig, bare som en smagsprøve ;D hvis du er interesseret?

MVH. Niels