Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fjermider - effektiv behandling?  (Læst 11039 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Fjermider - effektiv behandling?
« Svar #15 Dato: 31 Juli , 2011, 08:30 »

Uha Marianne, pas på at de ikke angriber dine engle vinger. :-*

Hihi ja... Jeg overvejede et øjeblik om ikke jeg skulle pifte mig selv med stald chock diverse steder  ;D
Mvh Marianne

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Fjermider - effektiv behandling?
« Svar #16 Dato: 31 Juli , 2011, 08:34 »
Og tak Alfred vedr. frontline. Jeg har noget stående i sprayform, det får de så når hønsehuset er rengjort og sprøjtet med staldchok. Så skulle vi gerne være uvæsenet kvit!

Og ja, lige nu er der lidt trængsel i hønsehuset (til gengæld har de flere hundrede m2 udenfor), men der bliver snart sorteret - og hanekyllingerne bliver flyttet.

Mvh Marianne

Offline Eva

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 343
Sv: Fjermider - effektiv behandling?
« Svar #17 Dato: 31 Juli , 2011, 11:28 »
Hvordan ser de fjer ud når du skriver hakket, er der mon en der har et billed af en angrebet høne. I leksikon er der kun billeder af lusen og enkelt fjer men ikke et overbliksbillede over en hel høne der er angrebet. Kan det ses uden at nærkigge hønsene igennem ?
Venlig hilsen
Eva

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Fjermider - effektiv behandling?
« Svar #18 Dato: 31 Juli , 2011, 11:37 »
Så egentlig er frontline mere forebyggende...

Undskyld Marianne jeg lige spurgte i din tråd  ;)

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Fjermider - effektiv behandling?
« Svar #19 Dato: 31 Juli , 2011, 11:38 »
Hvorfår man fat i svovl nu til dags?
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

karina dj

  • Gæst
Sv: Fjermider - effektiv behandling?
« Svar #20 Dato: 31 Juli , 2011, 11:54 »
Når nu vi kommer ind i en sæson med få æg og man ikke skal slagte før om måske 3 måneder alligevel, så kan man jo vælge at bruge frontline pipetterne, for det må da være det mest effektive. Mener der er 3 måneders tilbagehold af slagtedyr og æg ved brug af frontline pipetter.

Plus seføli en rengøring!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Fjermider - effektiv behandling?
« Svar #21 Dato: 31 Juli , 2011, 11:58 »
Kan man evt, plante chrysantemom i potter og sætte i indgangsdøren til hønsehuset,, eller i vindueskarmen hvis der findes sådan en ??
Det ville ikke alene være dekorativt, men også have en praktisk virkning hvis det altså virker.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Fjermider - effektiv behandling?
« Svar #22 Dato: 31 Juli , 2011, 20:15 »
Hvordan ser de fjer ud når du skriver hakket, er der mon en der har et billed af en angrebet høne. I leksikon er der kun billeder af lusen og enkelt fjer men ikke et overbliksbillede over en hel høne der er angrebet. Kan det ses uden at nærkigge hønsene igennem ?

Hønsene (i hvert fald mine) - ser ikke angrebne ud som sådan, men når man f.eks. folder vingen ud, kan man se at der er hakker i nogle af fjerene - og enkelte fjer mangler helt fjerstrukturen i den inderste del af fjeren, altså der er kun midterribben tilbage. Ved ikke lige, om jeg kan få taget et billede med en sprællende høne i den ene hånd og et kamera i den anden...  ;D

@ Michael - det er da helt i orden - men såvidt jeg ved virker frontline både helbredende og forebyggende i en periode frem. Og altså også virker dræbende på evt. æg og unger af kræene.
Mvh Marianne

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Fjermider - effektiv behandling?
« Svar #23 Dato: 01 August , 2011, 12:29 »
hej.
En dråbe Ivomec(hentes ved dyrlægen)på huden og der er ro.tilbageholdelse spørg dyrl.
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Fjermider - effektiv behandling?
« Svar #24 Dato: 01 August , 2011, 17:43 »
Jeg vil prøve at spørge ham i morgen (hvis han altså er hjemme...  :) )
Mvh Marianne