Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT  (Læst 44574 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #105 Dato: 03 ſeptember , 2008, 17:52 »
Ikke et ord om, at høns kan være lige så stædige/egenrådige som katte  ;) - men du fik da dit æg  ::)
Godt de små så har en "mor" med et stort hjerte for små kyllingehjerner  ;D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #106 Dato: 03 ſeptember , 2008, 18:43 »
Da mine dværgkyller var små¨lavede jeg en trappe af mursten, så det var nemmere for dem at komme ind i hønsehuset. Derefter blev ingen udenfor. Mine høner havde helt klart den holdning at hvis man ville indenfor og sove, så måtte man selv sørge for det.

Til mit allerførste hold kyller havde jeg lagt et bræt skråt op til hullet, det hoppede de foragteligt over, murstenene bruger de - både kyller og høns.

Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Jeg er verdens ondeste hønemor - NOT
« Svar #107 Dato: 03 ſeptember , 2008, 19:24 »
I dag er der da kommet et enkelt æg i en af redekasserne, og jeg tror det er Rosas.
Kun en enkelt kylling kunne ikke finde ud af at komme med ind, så den fik lige lidt pædagogisk bistand af undertegnede.
To fremskridt på én da - dejligt
Jeg har faktisk bygget trappe op på indersiden og ydersiden af døren til hønsegården. Vi har også en trappe op til hønsehuset, men det er pt. dækket at et brædt med lister af hensyn til det små, men de kunne da sikkert sagtens have klaret sig med trappen (trapperne er lavet af såkaldte herregårdssten).
Det er helt vildt så højt sådan nogle små trolde kan hoppe!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk