Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bekæmpelse af dræbersnegle  (Læst 6764 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Bekæmpelse af dræbersnegle
« Dato: 11 August , 2008, 17:42 »
Efter sigende er der mange, som har kolossale problemer med den Iberiske Skovsnegl, såkaldte dræbersnegl. Jeg har hørt historier om, at disse ligefrem hang i klaser på hindbærbuskene og salaten, og at de smadrede alle afgrøder totalt.  :-[
Denne grad af plage er jeg heldigvis fri for. Og dog... Sidste år fandt vi vel 5 dræbersnegle rundt omkring på vores ene kolonihavegrund. I år har vi fundet omkring 100, indtil videre. Vi har naturligvis aflivet alle vi kunne finde, men det udelukker ikke, at der kan komme mange flere.  :-X

Jeg har med mellemrum smidt en Iberisk Skovsnegl ind til mine høns (i starten klippede jeg dem over med en saks først), og de er da også forsvundet efterhånden, men det var ikke en bragende succes. Det er det nu!  :)
Jeg kan komme med en hel håndfuld af disse røde, slimede dyr, og mine høns æder dem rub og stub. Særlig ungdyrende kaster sig over dem, og de ser ikke engang ud til at have problemer med slim på næbbet bagefter. Det havde de ellers i starten.  :P

Jeg smed både til dværghøns og store, men det var helt klart de store der bedst kunne bruge dem. Stammen består i øjeblikket af følgende:
1 Sussex
1 Araucana
1 Australorp
2 Landhøner
1 Landhane
Omkring 15 kyllinger af forskellig størrelse, mest Landhøns.

Alle disse høns elsker - efter en moderat tilvænningstid - snegle næsten lige så højt som regnorme.
Således slipper jeg både af med de snegle jeg finder, og giver mine høns masser af proteiner. Det kan jeg godt lide.  ;D
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #1 Dato: 11 August , 2008, 20:30 »
Øhmm Magnus jeg har altså ikke røde dræbersnegle  ???
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #2 Dato: 11 August , 2008, 20:32 »
Mine snegle er nærmest brune, men hønsene kan godt lide dem ! :P
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #3 Dato: 11 August , 2008, 21:45 »
Det er mig fløjtende ligegyldigt hvordan jeres snegle ser ud. Men hvis jeg skal være eksakt, så ser de snegle jeg snakker om, omtrent sådan ud:











Farven er som oftest - men ikke altid - den samme som hos rødhårede. Og man kan i hvert fald kende dem på deres stiplede sider, grænsende op til bugen.
« Senest Redigeret: 11 August , 2008, 21:53 Fra M. Fundal »
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #4 Dato: 11 August , 2008, 21:51 »
Ja jeg synes de er brune. :P
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #5 Dato: 11 August , 2008, 21:56 »
Hold din kæft, din flueknepper!  >:(

 ;) :D :D
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #6 Dato: 11 August , 2008, 21:58 »
Åååårh..... har i aldrig hørt om rødbrun ???? ::)

sagde den pædagogstuderende der øver sig i at være diplomatisk  ;D
Med venlig hilsen Søs

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #7 Dato: 11 August , 2008, 21:59 »
Hvad behar nu synes jeg du er for grov >:(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #8 Dato: 11 August , 2008, 22:06 »
Undskyld.  :(

Jeg håber du lagde mærke til de smiley'er nederst. De betød, at du ikke skulle tage det alvorligt.

Måske havde det virket bedre hvis jeg havde sprunget den sure over...
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #9 Dato: 11 August , 2008, 22:39 »
Jeg er sådan set ligeglad med hvor sjov du selv synes du er, men den tone er IKKE brugbar her, hverken for sjov eller for alvor, så hvis du vil deltage her, så klapper du hesten, og det er ganske omgående,,,,,
Det er ikke en fritidsklub for utilpassende unge, og det kan du tage ganske alvorligt.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #10 Dato: 11 August , 2008, 22:58 »
Hold din kæft, din flueknepper!  >:(

 ;) :D :D

Undskyld.  :(
Jeg håber du lagde mærke til de smiley'er nederst. De betød, at du ikke skulle tage det alvorligt.
Måske havde det virket bedre hvis jeg havde sprunget den sure over...

Magnus - jeg vil bede dig om at modere dit sprogvalg fremover. Uanset hvad, så er dit indlæg ovenover ikke acceptabelt på www.fjerkrae.dk
Man kan ikke pakke en respektløs sætning ind i smileyer og tro at så er den i vinkel.

Forum er for alle og dermed bedes sproget også holdes i en god tone.

Susanne - Admin

Hilsen Susanne

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Bekæmpelse af dræbersnegle
« Svar #11 Dato: 12 August , 2008, 10:48 »
Hmm... Der fik jeg vist spoleret min tråd godt og grundigt. Min klovn...

Jeg har læst, jeg har forstået. Der er ikke mere at sige.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.