Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns i frugtplantage  (Læst 8737 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

MartinJ

  • Gæst
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #1 Dato: 24 Juli , 2008, 11:44 »

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #2 Dato: 03 August , 2008, 23:55 »
Jamen, sydhavsøerne er jo paradis for høns, det er jo logik for havehøns ;)

Gad vide om Christian Hansen (www.frugtogfjerkrae.dk) har fået fjerkræ i sin frugtplantage igen? Sidste år skrev han:

"I 2007 laver jeg desværre heller ikke fjerkræ – hvorfor?
Jeg kan ikke få nogenlunde sikkerhed for, at dyrene må opholde sig i frugtplantagen hele opvæksten.

Fugleinfluenzaen har nu raset i lille Danmark i næsten 2 år – i hvert fald i myndighedernes lille Danmark. Vi andre har ikke mærket noget til det – bortset fra at det er ganske umuligt at opdrive noget ordentligt produceret fjerkræ.

Den ene fødevareskandale efterfølger den anden i medierne og i virkeligheden – ”de kloge hoveder” (dem der laver love og regler) er i den grad på glatis. De laver bekendtgørelser og forordninger i et væk – ændrer de udsendte bekendtgørelser og laver så nye igen. Det der engang hed ”den sunde fornuft” er for længst reduceret til en by i Rusland.

Den animalske fødevareproduktion i Danmark er i den grad blevet industrialiseret – det der engang hed natur, dyrenes behov, immunforsvar osv. er blevet erstattet af begreber som sterilt produktionsmiljø, sygdomsfri produktion osv. Jamen, jeg forstår godt disse industriproducenter – jeg ville også være bange for alt muligt udefrakommende, hvis jeg var i deres sko (det kommer jeg heldigvis aldrig!).

Men, men, men…….Det er mig (og ligesindede) der bliver ramt af bekendtgørelserne – det er os, der bliver gjort til syndebukke – selvom forbrugerne ikke bliver syge af at spise mit fjerkræ.

Det er vanvittigt, at myndighederne forbyder min produktion af sunde og raske dyr for at beskytte industriproducenternes uetiske, amoralske produktion af det de kalder animalske fødevarer.
"
(http://www.frugtogfjerkrae.dk/nyheder.shtml)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Anne Ranch

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #3 Dato: 04 August , 2008, 01:15 »
Ihhh Fejø :D

Der er jeg født og opvokset ;D
Venlige Potedask
Anne Ranch

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.........
1.0 Pomeranian/Chihuahua, 0.2 Ragdoll katte. Vildt mange år siden, at der har været så urimeligt få dyr hos mig - det er der nu plads og frihed til at lave om på :-)

Offline Magnus

  • Bruger
  • Indlæg: 696
  • magnusfundal@gmail.com
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #4 Dato: 04 August , 2008, 10:03 »
eller prøv her:

http://www.frugtogfjerkrae.dk/chrhansen-rap.doc
Pragtfuld. Simpelthen et helt fantastisk initiativ. En stor hånd til Christian Hansen.  :D
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #5 Dato: 04 August , 2008, 11:07 »
Det er super!

Jeg vil også have en ø og en frugtplantage.

Hvor mon man kunne købe hans frugt?
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #6 Dato: 05 August , 2008, 19:33 »
Hvor mon man kunne købe hans frugt?
Det kan man på hans adresse eller på torvet på Ingerslevs Boulevard i Århus om lørdagen.
Så Jette, du må vist en tur med færgen på lørdag :D

Og så kunne jeg jo ikke dy mig for at skrive og spørge Christian Hansen (www.frugtogfjerkrae.dk) om han heller ikke i år har fjerkræ i frugtplantagen. Her er svaret :D

"Jeg laver kyllinger,ænder og gæs i år - dejligt
Kyllingerne er bl,a, en helt ny race, som ser meget lovende ud. Jeg slagter de sidste 200 onsdag 13/8 - de er så ca. 135 dage gamle - de ser ikke ud til at være besværet af den "høje alder" - jeg har billeder af dem( en flot kylling) - måske fremtidens "plantagekylling"?
"

 <P <L <I

Christian Hansen skriver også, at han gerne vil beskrive produktionen nærmere på et senere tidspunkt - og jeg har svaret, at det vil vi meget gerne høre mere om :)
« Senest Redigeret: 05 August , 2008, 19:37 Fra Mette Nygaard »
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

Offline Cirkeline Kyndesen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
  • begynder kylling...
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #7 Dato: 07 August , 2008, 19:38 »
Det lyder super fedt både for høns og menneske.

Vi er de heldige ejere af 25.000km2 frugthave men jeg har ikke våget at lukke dem ud i haven fordi der går en del katte rundt. (Ihh hvor jeg dog hader katte) Jeg regner med at vente til de mindste er store nok til at forsvare sig mod disse dæbere. Er der nogle der har erfaringer ?

0.3 gravhunde, ca 80.000 buckfast bier og 4.6. gul orpington, 1.3. blå orpington, 1.2 sort orpington og forhåbentligt en lille lab pige på vej...

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #8 Dato: 07 August , 2008, 21:04 »
Skaf dig et par stykker selv, de holder de fremmede væk, og kan sagtens lære at lade dine egne dyr være i fred,, jeg har 4 katte + en kattelærling, og der er ingen der tager mors kyller, jeg skal dog bekende at min unge hankat er lidt tungnem, men det er vist endelig festet ind.


Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #9 Dato: 07 August , 2008, 21:49 »
Skaf dig et par stykker selv, de holder de fremmede væk, og kan sagtens lære at lade dine egne dyr være i fred,, jeg har 4 katte + en kattelærling, og der er ingen der tager mors kyller, jeg skal dog bekende at min unge hankat er lidt tungnem, men det er vist endelig festet ind.




He he  ;D Ja, nu er vi jo nogen stykker der har læst om hvordan du spurter rundt i haven, som en anden dræbersoldat, med din søns legetøjs gevær for at skyde katten når den lægger an til kyllinge steg... ;)

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #10 Dato: 07 August , 2008, 22:21 »
He he  ;D Danny, jeg tænkte nok den kunne give bagslag, men nu har katten fattet budskabet, og tager heller ikke nogen små når den er alene hjemme, så mine trængsler har da ikke været helt forgæves.

De uindviede kan læse her:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,1490.0.html
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #11 Dato: 08 August , 2008, 08:39 »
Jeg elsker altså din søns udtryk Ina; kattelærlingen.. Genial dreng  <:
Hilsen Susanne

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #12 Dato: 08 August , 2008, 12:27 »
Ja Susanne, det er et rigtig godt udtryk, og da han så årets sidste maskinkyller sagde han "skabet er fuldt af hønselærlinger, så nu har vi ikke mere kyllinger eller killinger  <D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #13 Dato: 08 August , 2008, 14:51 »
Er drenge så mande-lærlinge ;D
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Høns i frugtplantage
« Svar #14 Dato: 08 August , 2008, 16:46 »
@ Jette  ;D

Ja hvorfor ikke  ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn