Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Navle brok  (Læst 3251 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Navle brok
« Dato: 18 April , 2011, 20:40 »
Har lige kysset velkommet til livet til den sidst ankomne kylling. Den var absolut lige klækket så jeg ved ikke om alle kyllinger ser sådan ud. Men den her vendte jeg om og der på maven var den hævet og opsvumlet, sådan ca hvor jeg vil mene en navle sidder.

Er det i bekræftende fald noget skidt eller har den samme muligheder som de andre?
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

frida

  • Gæst
Sv: Navle brok
« Svar #1 Dato: 18 April , 2011, 20:50 »
Jeg er ikke 100 % sikker. Men jeg synes helt nye og stadig våde kyllinger er lidt hævede ved navlen. Når de tørrer og kommer sig ser de mere "normale" ud. Jeg har haft en enkelt "navlekylling engang, og der er det som om "hævelsen" sidder mere "udenfor" kroppen (hvis du forstår, hvad jeg mener ::)) Håber det vider sig at være en sund og stærk kylling du har fået dig ;D

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Navle brok
« Svar #2 Dato: 18 April , 2011, 21:05 »
Der kan godt sidde lidt blommerest som lige skal suges ind i mavsen. Det er væk om dag eller to. Det ligner bare en lille bule på maven. Hvis det er en navlekylling sidder der en stor klump. (Har haft en enkelt navlekylling der overlevede, men de fleste går til). Og stor er selvfølgelig i forhold til en kyllingemave.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Navle brok
« Svar #3 Dato: 18 April , 2011, 21:11 »
Håber det bedste...og tillykke med kyllerne Tina  <L <L <L <L <L *p
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14