Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forkølelse - Nu igen..  (Læst 59225 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Forkølelse - Nu igen..
« Svar #165 Dato: 19 Februar , 2011, 18:45 »
Vil lige oplyse at det går så meget bedre allerede nu! Der forekommer et enkelt nys engang i mellem, men ikke noget særligt, og de er alle friske. Det er værst hvis de er ved at foræde sig i havregrøden, som de er svært glade for, så får de det i den gale hals og nyser så for at få den op igen, men det har jo ikke noget med forkølelse at gøre :D

Den eneste som stadig har noget på stemmebåndet er en sen hanekylling fra sidste år. Han raller til tider i halsen, så overvejer meget kraftigt at aflive ham, simpelthen for at det bliver lidt bedre at se til. Hvad syntes i? Nu når resten er raske er det så ikke det bedste?

Så tænker jeg på, hvornår ville i ture at sælge de overskudshøns som jeg er ved at brænde inde med? Kan de eventuelt være raske smittebærer? Jeg vil jo helst ikke have at andre skal prøve samme tur, men på den anden side vil jeg også gerne snart af med dem, for jeg vil ikke lægge nye æg i maskinen før :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Forkølelse - Nu igen..
« Svar #166 Dato: 19 Februar , 2011, 18:50 »
Hvis det bare var fordi de fik træk, så kan du jo roligt sælge dem. Indgår den småskrantende hanekylling i avlsplanerne? Hvis ikke, så ville jeg aflive den bare for at få ro i sjælen over om den skulle smitte nogle af de andre. Hvis den indgår i avlsplanerne, kunne du så ikke isolere den et sted med varme og læ?
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Forkølelse - Nu igen..
« Svar #167 Dato: 19 Februar , 2011, 19:01 »
Den er i overskud og det var egentlig planen at når jeg havde fået de nødvendige kyllinger, så skulle han have lov til at få et lille kuld til sommer, men det er jo ikke livsnødvendigt :)

Det har været pga træk at de har været syge, og det er jeg faktisk rigtig ked af, for det burde jeg have gjort noget ved for længe siden, men så tænker man jo bare at nu har der været høns i det hønsehus i 20 år, så det kan da ikke være det, men det var det så alligevel.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Forkølelse - Nu igen..
« Svar #168 Dato: 19 Februar , 2011, 19:16 »
Ja, der er altid så mange ting man burde... :-\ Som jeg skrev i et andet indlæg i dag, så burde jeg også have set at jeg havde en høne med en for stram strip om benet, men det så jeg først da det var så slemt at den haltede. Så bliver man så sur på sig selv at man kunne finde på at slå sig selv i hovedet med noget hårdt! Men så har man da lært det. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Forkølelse - Nu igen..
« Svar #169 Dato: 19 Februar , 2011, 20:20 »
Det er nemlig det. Jeg er bare irriteret på mig selv, for var det mon også det sidst der var problemet? Man kan jo ikke lade være med at tænke ::)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.