Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: skrigehalse  (Læst 3063 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
skrigehalse
« Dato: 05 ſeptember , 2023, 22:25 »
Jeg har lige hentet 4 australorps på ca 15 uger, og de skreg som stukne grise på køreturen hjem som var på ca 10 km. Der hvor jeg hentede dem skreg de også. Jeg har aldrig oplevet at høns bliver ved med at skrige så længe. Er det specielt for australorps. Men de er rolige nu, jeg satte dem på pind sammen med de andre og så sørgede jeg for de ikke får lys i morgen tidlig så de lige kan vende sig til alt det nye.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: skrigehalse
« Svar #1 Dato: 10 ſeptember , 2023, 08:29 »
Det lyder lidt mystisk at de også skriger når de endda er i en kasse, som vel er mørk eller?
Tænker bestemt ikke det ligger til racen. Jeg bedømte en gang 74 stk. australorps i 3 farver både haner og høner på landsudstillingen. Og de skreg ikke selvom jeg også havde dem ude af burene og vurdere dem.
Men temperament er meget arveligt, både det arrige og hysteriske. Så hvis opdrætteren ikke går så meget op i at avle dyr med gode temperamenter, sååå-
Jeg havde en gang nogle engelske arucana haner, som var meget hysteriske/nervøse og de gav den max gas, når man skulle havde dem i hænder eller flaksede op i det ene hjørne når man gik ind til dem. Så de blev et hoved kortere.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 825
Sv: skrigehalse
« Svar #2 Dato: 10 ſeptember , 2023, 10:15 »
Tak for svar. Jo de var i en flyttekasse ude fra Harald Nyborg og det var jo mørkt da vi hentede dem. Men de er så fuldstændig rolige nu og går til truget. De er så ikke begyndt at gå ud endnu men jeg har en tro på det også nok skal komme. De har kun været hos mig siden tirsdag aften.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner