Forum > Andre dyr

Har en hund overhovedet smagssans???

(1/7) > >>

Lone:
Ja, det håber jeg egentlig ikke den har, med det, som min yngste hund sætter til livs.. <R
Hønsemøg, kattemøg, rådne ting fra kompostbunken..
Hvordan i hulen kan man lære ham/undgå at han gør det?
Jeg har 7 katte, så der er rigelige leverancer af 'lækkerier', dertil kommer den trillebør, hvor jeg hælder affaldet fra kompostspanden i køkkenet og kaninernes bure ud.
Han bliver fodret godt af, inden vi går ud om morgenen, med et kvalitetsfoder, har også prøvet flere slags foder, uden resultat.
Han er godt et år, men der er ikke meget håb, for den anden hund på 3 år er næsten lige så slem.. ::)

Marianne M.:
Hej Lone, det lyder ikke så lækkert... og jeg vil nødigt forestille mig dens ånde...   <R
Men glæd dig over at hundens fordøjelse kan klare det mest utrolige, de har et meget højt syreindhold i mavesækken, som dræber stort set alle bakterier, så der sker nok intet ved det.
Jeg tror det er ufordøjet kattemad og ditto hønseog kaninpiller, som de går efter, og som evt. lugter godt.
Der er nok ikke så meget at gøre, hvis NEJ! ikke virker, og du ikke kan lade tingene være hvor hunden ikke kan komme til det.
Mvh Marianne

Marianne M.:
Og nej, jeg tror ikke hunde har nogen smagssans, men lugtesansen fejler jo intet og det er den de styrer efter.

Pjaltenborg:
Ja smage kan de i hvert fald. I hvert fald sure og meget stærke ting. Fx når man lærer en hund ikke at tage mad fra bordet ved at sætte en "lækkerbidsken" fuld af skjult sennep eller lign heeeelt ude på kanten af et bord.
Rådne ting sætter de pris på når de har brug for det ..... fx graves kødben ned og findes frem igen når de er godt klamme....noget med nogle bakterieformer eller nowet de har brug for af og til.
Til gengæld vil hundende nok have svært ved at skelne mellem hvad mennesker syns de må æde. Så det eneste jeg lige kan komme på er at lære dem de overhovedet intet må tage fra jorden udenfor. Dette betyder jo så mandsopdækning og tydelige helt nede fra maven NEJer sindssygt mange gange. Men hvad de så laver når i vender ryggen til ja deeeet ????
Det nemmeste vil nok være at afspærre kompostbunken så de er forment adgang ?

Hilsen Søs

Lisbeth Kristine:
Min hund spiste rigtig meget kattelort da han var hvalp, da vi så fik hønsene spiste han også hønselort. Kattelort er han stoppet med da han blev 1 års tid, men hønselort spiser han stadig, men han har efterhånden lært at et Nej! betyder at det må man ikke...nogen gange  :P

Jeg snakkede med dyrlægen om det da vores hun var hvalp, og han sagde at der er nogle ting i kattelort, hønselort osv som hunde kan have behov for hvis de ikke får de vitaminer og mineraler de har behov for igennem maden. Vi skiftede også mad mange gange, men han stoppede alligevel ikke.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version