Forum > Andre dyr

Kanintråd

<< < (2/3) > >>

Lene Kongstad:
Ja det lyder som et rigtig godt kanin liv.
Tak for synet. Tror faktisk, heldigvis  ;), at jeg kan bygge "videre" på det eksisterende bur molly har.
MVH Lene

Hanne Lottrup:
Tak for jeres hjælp - det har været guld værd!

Nu skal i se hvor langt jeg er kommet:

Desværre nåede jeg ikke færdigt inden denne forbandede regn satte ind. Det er jeg frygtelig ked af, for materialerne er jo slet ikke gode til at stå ude en våd vinter.

Jeg håber i mit stille sind at der bliver rigtig tørt i en uges tid, men det er nok urealistisk at tro at det samtidin bliver malevejr. Nå men nu ved i hvorfor der er grøn pressenning på slutbilledet ;)

Aller først byggede jeg en ramme, med 4 rum, de øverste er hver tit rum til kaninerne og de nederste er til jord. De får begge 2 etager, men skal ikke gå sammen - kun se hinanden via net.



Så er der kommet sider på - som i ser her jeg mange 'hjælpere' :D




Så er der kommet tag og front på. Der er skåret ud til låger og sat net på - spm i kan se er der også flyttet to beboere ind ;)


Her er alle bure åbne...


Når det gamle bur er blevet raget ned, sættes det nye på plads. Til foråret, laver vi så huller til underetagerne og fylder op med jord i ca 4o cms dybde - mon ikke nok det skal blive godt :)

I skal da også lige se de nye beboere:

Den nye kanin - dværgvædder fuchs. Madicken



Vores 7 år gamle kanin Speedy:

Lene Kongstad:
Hvor er det fint Hanne.
Der er intet som "gør det selv kvinder".
Jeg må lige spørge mht til det jord du så fylder i bunden.
Er der så fliser nedenunder jorden eller hvordan fungerer det ?
Er det den lille nin du købte på sjælland ? det er nogle fine farver de har.
Tak for synet.
MVH Lene

Hanne Lottrup:
Hej Lene ;)

Ja den øverste lille nin er fra Sjælland og hun er siameserfarvet - lige som kattene ;)

Buret står på vores terasse, så der er fliser under - ellers graver de sig ud  ;D

Lene Kongstad:
Ja det var netop det jeg tænkte.
Den han kanin vi havde hoppende på Molly var også siamerser farvet.
Stik imod alle forventninger til kaniners forplantnings ry blev hun jo desværre ikke drægtig 2. gang vi prøvede.
Vi må vente til foråret medmindre at jeg lige falder over en egnet løvehovedhan i omegnen.
Hun står inde nu så hun kan egentlig godt få unger her om vinteren.
Dine orper er sørme også fine.
Jeg havde en gang en rigtig flot orp. hane som vi kaldte Gulstav. Det var pga. ham at jeg måtte udvide ved hønselemmen. Han var enorm og meget smuk.
Det er så skønt at tænke tilbage på alle de skønne dyr ens liv har været beriget af.
Jeg har en islænder som jeg har haft i 25 år. Han er manden i mit liv ! :D
MVH Lene, der lige lod tasterne løbe af med sig  <A

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version