Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Påfugl  (Læst 19043 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline louisepedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
Sv: Påfugl
« Svar #15 Dato: 30 Maj , 2010, 08:05 »
hej igen jeg synes bestemt i skal skaffe ham en dame hvis i vælger at beholde ham. det med træk gælder jo egentlig for alt fjerkræ, men det er måske værst om vinteren når det også er p...koldt. det var om vinteren min hane døde- det skal lige siges at mit hønsehus ikke er isoleret og at det stadig trækker, men nu er der intet problem- måske fordi det er varmt? men min gamle kok var kun 1 år gammel og jeg har hørt at de er ekstremt skrøbelige som kyllinger og til lidt over 1 år, så måske har det også haft betydning...

jeg tror måske desværre godt at han kan finde på at søge hen til de andre påfugle når du nu har dem så tæt på, det er nok også derfor han kalder så meget. men hvis han får en høne og de danner par, så hjælper det jo på det og hvis du så kæler lidt for dem med noget lækkert foder- så er der jo ingen grund til at flytte vel?
de elsker solsikke kerner, og som sagt alt hvad der er gult eller skinner- så pas på hvis du lukker ham/dem ud at du ikke har skarpe/småting liggende der kan sluges af en sulten påfugl for så dør de jo altså.... mine har stor kærlighed til chokoladekiks og søndags boller- men det er vist ikke så sundt he he  ;D held og lykke med det  /o de er smukke og jeg synes de lyder pragtfuldt når de kalder!!  ::)
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline inaknud

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Sv: Påfugl
« Svar #16 Dato: 30 Maj , 2010, 22:02 »
Tak for alle jeres svar!  /o

Han er stoppet med at kalde, ved ikke lige hvorfor. Vi har åbnet ladedøren, så han kan gå ud. Det er nu en uge siden, men han har ikke vovet sig ud endnu. Han nærmer sig dog udgangen mere og mere hver dag. Vi leder lidt efter en dame til ham, men synes ikke lige der nogle i området. Vi er også stadig lidt nervøse for om der skulle komme en ræv, men indtil videre lukker vi døren til laden om aftenen, så han ikke kan gå ud og der ikke kan komme nogen ind der. Ellers kan han vel flyve væk, hvis det er?

Jeg vil rigtig gerne ha høns, så måske vi bygger et stort "hønsebur", hvor både høns og påfugl kan gå i. Men kan de overhovedet gå sammen?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Påfugl
« Svar #17 Dato: 31 Maj , 2010, 06:18 »
Så vidt jeg husker, er der andre her på forum, der har høns og påfugle sammen. Jeg vil nok mene at volieren skal være meget høj, hvis der skal være påfugle i.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline dyrehandleren

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 11
Sv: Påfugl
« Svar #18 Dato: 14 Juni , 2010, 03:45 »
Mine forældre har haft påfugle i mange år.
I dårligt vejr flyver de ind i hønse gården og går så med hønsene i seng.
Ellers sover de i træer og på husets tag ryg.
De går frit og er aldrig stukket af.. det største antal var 5 hanner og to hunner..(desværre er de nede på 3 hanner, da ræven lige har snuppet den ene hun, imens hun lå på æg :( )

Men en ting er sikkert og vist... de larmer frygteligt...(når de skriger)
Hvis du ahr høns vil jeg anbefale dig at få æg og så selv udruge dem..
Martin H. Petersen
Kinesiske vagtler i følgende farver:
Tuxedo,Sølv,alm.farvet,Blå,sort og naturligvis blandet farver.
Diamant duer
King Duer
Papegøjer (caiquer)
Parakitter (australske, asiatiske, syd amerikanske)
kanarier

Offline inaknud

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Sv: Påfugl
« Svar #19 Dato: 20 Juni , 2010, 21:56 »
Tak for svar.. :)


Offline frittemor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Påfugl
« Svar #20 Dato: 10 Juli , 2010, 22:03 »
hej
er ny i dette forum,så hvis det er forkert så sorry.
Men har et par påfugle, hvor hunnen har lagt 19 æg men ruger ikke på dem hvor længe skal der gå før hun lægger sig på dem har fået 5 i en rugemaskine hvor mange dage er de om at blive ruget ud

mvh frittemor

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Påfugl
« Svar #21 Dato: 10 Juli , 2010, 22:12 »
Hej frittemor  /o
Jeg har ikke styr på det med påfugle..... men vil bare ønske dig Velkommen her til  <I
Håber der kommer nogen på banen som ved noget om det du spørger til
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Susanne

  • Gæst
Sv: Påfugl
« Svar #22 Dato: 10 Juli , 2010, 22:26 »
Også "bare" velkomme til!  :D

Det lyder spændende med påfugle. Jeg håber, vi kan få lidt mere at høre fra dig henad vejen!

Håber, nogen kan hjælpe dig med svar

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Påfugl
« Svar #23 Dato: 12 Juli , 2010, 00:34 »
Velkommen paa forum, Elsebeth  :D
Jeg har ikke nogen saerlig viden om paafugle, men lad os haabe, Peter Agger ser dit indlaeg, for han ved en del.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Klausen

  • Bruger
  • Indlæg: 224
Sv: Påfugl
« Svar #24 Dato: 12 Juli , 2010, 06:36 »
Den ruger i 28 dage.

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Påfugl
« Svar #25 Dato: 12 Juli , 2010, 06:41 »
Jeg tror at med 19 æg i reden er der noget galt, måske er der noget andet der lægger æg i den også. Er alle ægene ens ?

Ægene skal ruges i 28 dage, men hvis du har en skruk høne tror jeg det er nemmere at holde liv i dem med den.

Hvis jeg var dig ville jeg fjerne ægene på nær 6 - 8 stykker fra reden, hvis du ikke selv har en skruk høne du kan lægge dem under, kan det jo være der er en i nærheden af dig der kan hjælpe.

Håber det lykkedes for dig ! Påfugle er pragtfulde dyr. Vores 2 hunner er lige kommet med henholdvis 2 og 4 kyllinger.
Hilsen
Peter

Offline frittemor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Påfugl
« Svar #26 Dato: 13 Juli , 2010, 22:17 »
hej til alle og tak for den fine velkomst.

Jeg vil lige fortælle at der er kommet 3 påfugle kyllinger ud af de 7 æg som vi havde lagt i rugemaskine,glæder mig meget til vi skal hente dem.

og tak for de gode råd, men de 12 æg som ligger hod hunne bliver der vist ikke ruget på

mvh

frittemor