Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: luftvejs problemer ved nyankommende,  (Læst 21310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

  • Gæst
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #45 Dato: 19 November , 2009, 17:37 »
 <E

Offline Anne Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • fokusfoto.dk
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #46 Dato: 19 November , 2009, 18:02 »
Kære Tine
Jeg er enig med de andre - klap dig selv på skulderen  /o
Stort knus til dig fra mig  *b
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #47 Dato: 19 November , 2009, 20:23 »
tak Chistina. men jeg tror jeg skal gøre det selv.. det er nok en del af det med at tage ansvar for sine handlinger.. nemlig det at købe sig syge dyr.. det gør jeg altså ikke igen.. man kan ikke redde verden.. og det må jeg bare mase ind i min lille lyserøde verden..

En anden gang hvis du skal have aflivet et dyr, så giver du bare besked til os. Vi bor også på sydfyn og kan godt hjælpe dig. Hold dig ikke tilbage en anden gang. Jeg er heldigvis så priviligeret, at jeg har en mand der kan klare den slags, og han gør det humant hver gang.
Føler med dig, det er ikke sjovt at have syge dyr, og slet ikke sjov at lege gud  :-[

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #48 Dato: 19 November , 2009, 20:25 »
Citér
tak for de rosende ord.. men jeg fortjener dem ikk.. jeg bliver nød til at aflive hønen med forkølelse. den har her til morges fået det værre.

Jeg syntes bestemt, at du fortjener ros. Du har udvist stor ansvarsbevidsthed og vist at du er i stand til at vurdere, hvornår nok er nok. Du har besluttet, at benytte dyrenes ret til ikke at skulle leve videre for enhver pris. Det er en stor beslutning, som er svær at tage. Og det skal være svært for ellers betyder livet jo intet.  <-
Og Carmen er jo heldig at hun stadig har dig og du kan glæde dig over at du har frelst hende fra nogle smertefulde ben.
« Senest Redigeret: 19 November , 2009, 20:27 Fra Tina Mathiasen »
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #49 Dato: 19 November , 2009, 20:43 »
JEg syntes faktisk du skal være stolt af at du har leget Gud her... det er den fordel det er at være et dyr, de behøver ikke ligge som grøntsager i senge uden nogen form for indhold i livet andet end morfin og andet skrammel. Jeg tror/ved der er mange der som et sidste ønske, ønsker at nogen ville slukke inden smerterne bliver for store eller livet bliver meningsløst.

Flot gjort :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #50 Dato: 19 November , 2009, 21:28 »
Tillykke Tine.
Og jo du fortjener de roser du har fået i dag. Du har vist at du er værdig til at holde dyr, hvor svært det end har været for dig. Og der er ingen grund til at føle skyld over at have leget 'gud'. Du har blot udvist det nødvendige ansvar og udført den nødvendige pligt et menneske har overfor et dyr der lever et meningsløst og/eller smertefuldt liv under ens varetægt.  /o

Som Wanda så klart skriver det, mangler vi i vort samfund en lignende mulighed når det drejer som om mennesker, desværre. Men det er en helt anden diskussion.
Mvh
Erik Andersen

pylle pylle

  • Gæst
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #51 Dato: 19 November , 2009, 23:02 »
Lisbeth, tak for tilbudet!! men håber der går mange år før jeg kommer til at hænge dig op på det!! /o

og til alle.. tak skal i have for de fine ord.. det er virkelig pænt af jer, at have taget jer tid til at følge mit lille projekt.. og skrive alle de gode råd. Jeg er så glad for det her forum.. hvor man kan få gode råd og vejledning, samt støtte i gennem ens "kriser"!

Carmen bliver sat fri søndag!!så søndag bliver nu døbt til "sæt Carmen fri" dag!!! Det bliver stort.. det bliver magisk.. og man kan allerede nu, erhverve sig billetter til forreste stolerække!! køb dem før din nabo!! <:

endnu engang, TAK!!!

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #52 Dato: 19 November , 2009, 23:11 »
Hvis du havde indlagt den, så havde den eneste garanti været en stor DYR-læge regning.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

pylle pylle

  • Gæst
Sv: luftvejs problemer ved nyankommende,
« Svar #53 Dato: 29 November , 2009, 11:23 »
her er et billede af carmens tæer, som de ser ud idag, og et billed af carmen, som stortrives i sin nye flok. Jeg har dog en mistanke om at hun er en gammel erfarren dame, men det gør ikke noget.. for hun er så sød og omgængelig.. og som i ser, sværmer hr hønsemand om hende. det var kærlighed ved første øjekast!