Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min hemmelighed  (Læst 64318 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Min hemmelighed
« Svar #60 Dato: 14 Juni , 2009, 14:24 »
Fuglegræs kaldes også hønsegræs/urt ...... og nej ...det ikk det samme som kattegræs.
Hmmmm.....ja tænk at det ligepludselig bliver et problem at det IKKE er der *gg* ..og det smager nemlig supergodt. Og så de små fine blomster der.
Frøene ..... ????
Tag noget jord med planterne i .... så skal de nok sprede sig.
Med venlig hilsen Søs

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Med venlig hilsen Søs

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Min hemmelighed
« Svar #62 Dato: 14 Juni , 2009, 20:44 »

Bjarne jeg har et spørgsmål mht. babymaden:
Hvornår skal jeg begynde at stille det frem?
Skal æggefoderet blandes med det andet eller er det bedst at give dem de forskellige ting (æg, piller og blå valmuefrø) hver for sig?

Er det med vagtelkyllinger ligesom med hønsekyllinger, at de har "madpakke med", for så kan jeg jo måske godt vente lidt med det foder. I bedste fald kunne de måske klække i morgen eller tirsdag.
På forhånd  <E

Det bedste vil nok værre at give dem hver slags foder for sig. Hvis du kan lave det sådan at hønen ikke selv kan komme ind og æde det foder bedste af foderet som æggefoder mm. der er tiltænkt kyllingerne vil det kunne spare lidt på foderet. Pillefoderet kan de voksne sagtens tåle æglægningsfoder til kyllingerne er ikke så godt.
Vagtelkyllingerne har som alm. hønsekyllinger også en madpakke med.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #63 Dato: 14 Juni , 2009, 20:52 »
Tak skal du have, Bjarne *b
Jeg vil se om jeg kan lave en lille indhegning af kyllingetråd, hvor jeg kan stille æggemaden, men maden skal vel også stå, så de voksne kan vise kyllingerne, at her kan de spise? sådan lidt i retning af hønsekyllinger?
Hvordan gør du for at kyllingerne får maden uden at de voksne tager den? Har du evt. et billede?
Vær beredt, man er vel gammel blåmejse *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Min hemmelighed
« Svar #64 Dato: 14 Juni , 2009, 21:22 »
Jeg vil se om jeg kan lave en lille indhegning af kyllingetråd, hvor jeg kan stille æggemaden

Kan lige dig sætte en æggemad ind til dem! :D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #65 Dato: 14 Juni , 2009, 21:28 »
Ja med mayonnaise og lidt rejer.   ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Min hemmelighed
« Svar #66 Dato: 14 Juni , 2009, 22:43 »
Jeg må nok indrømme at jeg også giver de gamle vagtler det samme foder som kyllingerne. Dette skyldes at jeg køber en del kyllingefoder og derfor betyder det ikke så meget for mig.
Jeg har dog lavet vidse foranstaltninger hos mine Tragopan kyllinger, da hønen i starten tilbød alle melorme til kyllingerne. Nu æder hun dem alle selv ude så meget som at give et kluk så kyllingerne ved at der er melorme. Knapt et halvt killo melormer forslår ikke ret meget til en lækersulten høne og det var ikke lige planen at det kun var hende der skulle æde dem til ca. 100 kr. pr. kg.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #67 Dato: 14 Juni , 2009, 22:47 »
Så tror jeg bare, jeg lader de voksne have adgang, for jeg har jo ikke andet end de to store og så en god håndfuld kyllinger (forhåbentlig).  :D Så er der heller ingen risiko for at nogen sidder fast i diverse spærreanordninger.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Min hemmelighed
« Svar #68 Dato: 15 Juni , 2009, 06:01 »
Marianne jeg ville også lade dem selv styrere det, så gør du ikke noget forkert, vi lader jo også vores høner styrere deres kyllinger  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marie-Louise

  • Bruger
  • Indlæg: 303
  • Ønsker Sussex-høns igen
Sv: Min hemmelighed
« Svar #69 Dato: 15 Juni , 2009, 07:55 »
Altså Marianne - du må love at holde kameraet klar, så vi kan få de små at se, så snart de er der... Jeg er sikker på, der er vildt mange, der venter med spænding sammen med dig.

Bortset fra dine beretninger om de hvide vagtler, har jeg aldrig hørt om dem før. De er åbenbart sjældne? Og interessen ser ud til at være voldsomt stigende...  :D

Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #70 Dato: 15 Juni , 2009, 08:02 »
Ja, Marie-Louise, de er vist lidt sjældne, men der er andre, der er meget mere sjældne. Bjarne siger, at der aldrig er nogen i Danmark, der har fået et par til at ruge dem ud. De hvide bobwhite vagtler, der ruges ud i Danmark, bliver alle ruget ud i maskine, så jeg er da vildt spændt på, om det lykkes.
Hun ligger på 11 æg.
Nu er de jo heller ikke klækket endnu, men hvis det går godt bliver det en af de allernærmeste dage.
Jeg *k og *k og *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Min hemmelighed
« Svar #71 Dato: 15 Juni , 2009, 08:19 »
Det må godt nok være svært at vente...tænk om der kom små hjemmelavede humlebier...åhhh altså
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #72 Dato: 15 Juni , 2009, 09:01 »
Bobwhite kyllinger er ca dobbelt så store som humlebier. Det er kyllinger fra kinesiske dværgvagtler, der er som humlebier. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bent Skaarup Pedersen

  • Bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Min hemmelighed
« Svar #73 Dato: 15 Juni , 2009, 09:11 »
Hvis du vil begrænse adgangen til foderet for de voksne, så er det nemt gjort - et stykke volierenet og en håndfuld mursten, så kan man nemt hæve eller sænke tråden, så kun kyllingerne kan komme under - i dit tilfælde skal murstenene måske erstattes af legoklodser ?

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Min hemmelighed
« Svar #74 Dato: 15 Juni , 2009, 09:40 »
i dit tilfælde skal murstenene måske erstattes af legoklodser ?


LOOOOOOOOOOOOL total god værksteds humor der  *g *g *g
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.