Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min hemmelighed  (Læst 63995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Min hemmelighed
« Svar #15 Dato: 03 Juni , 2009, 17:06 »
Ihh... det bliver spændende!! Har hørt de ligner små humlebier - det må jeg se, så må Louise lukke øjnene...  ;)
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #16 Dato: 03 Juni , 2009, 19:50 »
Det kan jeg helt sikkert love, at hvis der bliver noget at tage billeder af, så kommer de som skidt af en spædkalv. *f
Jeg har længe haft lyst til at tage billede af hende, mens hun ligger, men jeg er bare så bange for at forstyrre hende. Det er sandelig noget andet med mine skrukker, de finder sig i alt fra min side, måske ville Ariel også det, men jeg tør ikke lade det komme an på en prøve.  ;)
Ariel ligger og er endnu mere punkteret end en skruk, hvis det ikke var fordi hun har glimtet i øjnene, kunne man næsten tro det var en udstoppet fugl, så stille ligger hun.  ::)
Jeg ville sådan ønske jeg kunne opdage et tidspunkt, hvor hun er af reden, for det kunne være sjovt at få lov til at lyse én gang til.
Bob white vagtel-kyllinger er ca. dobbelt så store som humlebier, har jeg fra pålidelig og meget tålmodig kilde (tak Bjarne), det er de kinesiske dværgvagtlers kyllinger, der er som humlebier.
Jeg har for nogen tid siden været på biblioteket, og lånt alt, hvad de kunne skaffe om vagtler i al almindelighed og bob white i særdeleshed, både på engelsk og dansk, endelig har jeg søgt på nettet, og så har jeg næsten plaget livet af Bjarne. Så nu er jeg så forberedt, som jeg kan være på den næste tid. Meget af det jeg har læst, handler om hvordan det går galt mange gange, inden det endelig lykkes med at få ungerne til at klække, og ikke nok med det, så kommer udfordringerne med at få dem til at vokse op, så der er lang vej endnu.
Nu håber jeg ikke, jeg har brudt magien, ved at fortælle om dem, men jeg var lige nødt til at tage trykket af boblerne. *y *y *y
I kan sikkert mærke, at jeg er helt euforisk *g
« Senest Redigeret: 03 Juni , 2009, 20:56 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Min hemmelighed
« Svar #17 Dato: 03 Juni , 2009, 20:39 »
 *k *k *k <R helt grøn i hovedet af at holde mund!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #18 Dato: 03 Juni , 2009, 21:22 »
Her er lige et par billeder, det ene er inde fra drivhuset, hvor man slet ikke kan se reden bag de halvvisne granris, det andet er taget udefra ind gennem vinduet, her ser man tydeligt punkteret-lille-badebold-syndromet  :D
Billedet af Ariel, som er taget gennem glasset, er desværre noget uskarpt  :(
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Min hemmelighed
« Svar #19 Dato: 03 Juni , 2009, 21:25 »
Skarpt nok. Hvor er det et godt navn til hende.  :D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #20 Dato: 03 Juni , 2009, 21:30 »
Sif har bestemt navnet, hun eeeelllsker Disney prinsesserne, hvilket diverse kæledyr bærer præg af. Hun elsker også sin far, så i første omgang syntes, hun hanen skulle hedde Thomas, men efter nogle forhandlinger, kunne hun godt se det upraktiske i det valg  :D Ariel er derimod et fint valg.
« Senest Redigeret: 03 Juni , 2009, 22:09 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Min hemmelighed
« Svar #21 Dato: 03 Juni , 2009, 21:40 »
 :-[ Jeg er kommet til at fortælle min mand det... Så nu er der 1943, der kender hemmeligheden. Er spændt på at se billeder fra begivenheden. Hvornår var det nu det skulle være??? De må være bedårende.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #22 Dato: 03 Juni , 2009, 21:48 »
Kirsten, jeg er ikke helt sikker på, hvornår hun begyndte at ruge, men hvis vi nu siger det var d. 24. maj og så lægger 23 dage til, så når vi hen midt i juni, hvilket faktisk er ret snart. men bestemt ikke snart nok med min sindstilstand.  *e
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Min hemmelighed
« Svar #23 Dato: 03 Juni , 2009, 22:01 »
NÅÅÅÅÅHR
Hvor er hun bare fin.
Meget glad på dine vegne.... *y

Jeg vil også ha et lykkeligt vagtel eventyr med en vagtel prinsesse... <+

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #24 Dato: 03 Juni , 2009, 22:09 »
Lene, du ved jo godt at man skal så grueligt meget ondt igennem i rigtige eventyr - tre prøver og alt det der.
Du skal helt sikkert nok få din vagtelprinsesse og det halve kongerige  ;D ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Min hemmelighed
« Svar #25 Dato: 03 Juni , 2009, 23:49 »
Det ser rigtig godt ud. Beslutningen om ikke at skifte granrisen er fornuftig. Selv om de er tilidsfulde skal der ikke ret megen ændriger til i deres omgivelser før de forlader reden. Redepladsen er nøje udvalgt udfra at de føler sig trykke i disse omgivelser. Man skal tænke på at vagtler i naturen er byttedyr og derfor deres naturlige nervøsitet der er en nødvendighed for at de kan overleve i naturen.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Min hemmelighed
« Svar #26 Dato: 04 Juni , 2009, 07:30 »
Åh hun ligge som da jeg så hende, og jeg bestem ikke grøn af misundelse, men hvor er det spændende, glæder mig til næste gang jeg skal til kaffe hos dig  *f
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #27 Dato: 04 Juni , 2009, 07:34 »
Ved du hvad, Berit, DET glæder jeg mig også til og af mange gode grunde. Jeg håber også, jeg har nogle fine små nye verdensborgere at vise dig til den tid *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Min hemmelighed
« Svar #28 Dato: 04 Juni , 2009, 07:37 »
Marianne det er vel nok spændende. Nu må vi boble med dig. Det skal nok lykkedes  <M *d

Jeg  *k fingre for dig og dine vagtler....
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min hemmelighed
« Svar #29 Dato: 04 Juni , 2009, 22:06 »
Jeg tror faktisk kun, hun er af reden en gang hver anden dag, for jeg finder kun de der store klatter ca. hver anden dag. Kan det mon passe? Det er lidt sjovt, for hun lægger klatterne i den fjerneste ende af drivhuset i forhold til reden, jeg tænker at det måske er noget instinkt for at rovdyr ikke skal finde reden?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk