Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Påfåglar  (Læst 12146 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Linda Fredling

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
    • Sabelpoot.se
Påfåglar
« Dato: 11 Februar , 2008, 17:07 »
Hej på er!

Jag är lite nyfiken på hur det är i Danmark med påfåglar. Finns det några uppfödare och vilka färger finns det isåfall hos er? Det skulle vara roligt att byta erfarenheter med andra.
Själv har jag haft påfåglar i närmare 15 år, vi har dock bara de blå. Överlag så är det dåligt med folk som har påfåglar här i Sverige.

Mvh Linda
http:www.sabelpoot.se

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Påfåglar
« Svar #1 Dato: 11 Februar , 2008, 19:21 »
Hej Linda.
Jeg har været inde og kikke efter påfugle i nogle opdrætslister jeg har liggende der er opdateret i 2007.
Der er mange der opdrætter den blå Påfugl i Danmark, men der er også et par stykker der opdrætter hvide, grønne, sortvinget.
Argus fremgår også af listen, men jeg mener at det er en fasan, så hvorfor den er på listen ved jeg ikke. Congo påfugle er der ingen privater der har i Danmark.
Håber det giver svar på dine spørgsmål. Ellers er du altid velkommen.
Venlig hilsen Bjarne. 

Hanne

  • Gæst
Sv: Påfåglar
« Svar #2 Dato: 11 Februar , 2008, 21:46 »
Velkommen her Linda.

Vi har nogle aviser med annoncer med dyr og her har jeg fra tid til anden set påfugle til salg.

Hvis du søger dyr så sig til.

Eller kan du google:

Den blå avis

og

Gul og gratis

Offline Linda Fredling

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
    • Sabelpoot.se
Sv: Påfåglar
« Svar #3 Dato: 15 Februar , 2008, 18:18 »
Hej,

Tack för era svar.

I dagsläget är jag inte ute efter att köpa in någon påfågel men ev framöver hade jag tänkt införskaffa vita påfåglar, kanske senare i år. Därför är jag intresserad av att komma i kontakt med uppfödare som har de vita. Det hade även varit spännande att besöka några påfågeluppfödare i Danmark.

Mvh Linda
http:www.sabelpoot.se

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Påfåglar
« Svar #4 Dato: 15 Februar , 2008, 19:28 »
kan påfugle enes med høns eller gæs? eller skal man holde fasan for at de kan forliges,,,jeg har hørt at påfugle ikke er så omgængelige
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Påfåglar
« Svar #5 Dato: 16 Februar , 2008, 09:38 »
Der skulle være hvide (vildtlevende?) påfugle på den danske ø, Sejerø. Måske et sommerbesøg værd.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tina Kinnerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
  • A-høne
Sv: Påfåglar
« Svar #6 Dato: 29 Marts , 2008, 17:34 »
Hej Linda,
Vi kender en i DK/Jylland som opdrætter flere påfugle bla. også den hvide.

Hej,

Tack för era svar.

I dagsläget är jag inte ute efter att köpa in någon påfågel men ev framöver hade jag tänkt införskaffa vita påfåglar, kanske senare i år. Därför är jag intresserad av att komma i kontakt med uppfödare som har de vita. Det hade även varit spännande att besöka några påfågeluppfödare i Danmark.

Mvh Linda
Tina

Skovgaard

  • Gæst
Sv: Påfåglar
« Svar #7 Dato: 31 Marts , 2008, 22:20 »
Uha...jeg vil rigtigt gerne have et par påfugle.

Hvor i DK kan jeg få fingre i denne pragtfulde fugl ? jeg vil gerne have den blå slags. 2 drenge og 8 piger. Nogen der ved hvor jeg kan få dem henne ?

PS: har søgt efter dem i 3 år.

MVH Sus


Offline Tina Kinnerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 84
  • A-høne
Sv: Påfåglar
« Svar #8 Dato: 01 April , 2008, 19:36 »
Hej Sus
Jeg har sendt dig oplysningerne på PM.
Held og lykke med det.
Tina

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Påfåglar
« Svar #9 Dato: 01 April , 2008, 22:30 »
Der er næsten altid påfugle til salg på dba.dk og guloggratis.dk. Bare til info.

Danny
Himlen bør altid være blå!


Hansa

  • Gæst
Sv: Påfåglar
« Svar #11 Dato: 01 Juni , 2008, 23:47 »
Hej.

Jeg er meget intereseret i ruge æg fra påfugle, fasaner og duer. Er der nogen der ved om evt sælgere i Jylland ??

Med venlige hilsner Hansa  :)