Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu må jeg lige prale lidt  (Læst 78182 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #60 Dato: 30 April , 2009, 00:39 »
Så er de smukke blå skælvagtler ankommet.
Tusind tak Bjørn :-*, tænk at du bare kører en omvej for at jeg kan få sådanne smukke små fugle ud i mit drivhus.Ikke mindst at du leverer dem lige til døren ! Forum har endnu engang vist sit værd, sikken nogle søde mennesker man møder.

Indtil videre sidder vagtlerne under en gran gren i et kaninbur (uden kanin selvfølgelig  ;)).
Syntes at det var synd at lukke dem ud i et stort fremmed rum.
Bjarne jeg er glad for at de kommer fra dig og at du altid er der med gode råd.
MVH Lene

Offline jesper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 317
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #61 Dato: 30 April , 2009, 00:58 »
tillykke lene
 *y *y
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #62 Dato: 30 April , 2009, 01:05 »
Tak Jesper... Tænk at man kan være så fjollet med dyr. *p *p *p

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #63 Dato: 30 April , 2009, 01:55 »
Jeg vil også sige tak til Bjørn.

Til Lene.
Jeg håber at du får glæde af dine Blå Skælvagtler. Jeg har forsøgt at finde det beste par af de 5-6 par der går i den store voliere. De er begge fra sidste år. Hvis du hen af vejen skulle have spørgsmål er de altid velkommen og jeg vil forsøge at hjælpe på bedste vis.


Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #64 Dato: 30 April , 2009, 02:05 »
Tænk at man kan være så fjollet med dyr. *p *p *p

Jeg er glad for at have nogle lidelsesfæller.

Jeg læste for øvrigt en artikel for nogle dage siden om et møde i EU så vidt jeg husker, hvor det blev dokumenteret at menesker der har med dyr at gøre er langt mere rolige og stabile end menesker der ikke omgår dyr. Samtidig er det også dokumenteret at de ikke så ofte lider af hjerte kar sygdomme mm.
Så mon ikke den Danske sundhedsminister skulle se lidt på disse dokumentationer og gøre lidt PR for fugle og fjerkræ. Han kunne jo starte med at melde sig ind i Fjerkræforum  ;D ;D ;D

Det er i øvrigt utrolig glædelig for mig, den begejstring og omsorg i alle tre har for jeres vagtelprojekt og jeg håber meget at det lykkes for jer at få kyllinger hos jeres vagtler, så bliver det først rigtig spændende.
Det er dsv. sådan at mange der køber vagtler og især garvede fuglefolk ofte har den opfattelse at vagtler er noget der går i bunden og spiser affaldsfoderet som fuglene spilder fra deres trug. Dette er formentlig også grunden til at de ikke får noget ud af deres vagtler, der ofter dør efter et par år, uden at de har fået kyllinger efter dem.
Jeres indgangsvinkel er rigtig god og seriøs.  *p <M
« Senest Redigeret: 30 April , 2009, 02:43 Fra Bjarne Andersen »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #65 Dato: 30 April , 2009, 07:17 »
Lene STORT tillykke med dine smukke blå, jeg har jo set billeder af den slags, men glæder mig til at se billeder af dine  :D
Tak for de pæne ord, Bjarne, jeg tror at vi alle tre har et enormt yngelplejeinstinkt, så alle dem vi har ansvaret for, forsøger vi at give de bedste betingelser. Men man kan jo alligevel - i den bedste mening - komme til at dumme sig. Derfor er jeg rigtig glad for at vi er tre på samme niveau, så vi kan hjælpe hinanden. Og specielt er jeg glad for at havde dig, Bjarne, på sidelinien.
Endnu en gang kan man prise sig lykkelig over forum, sikke mange gode mennesker og sikke en bank af viden. <I <I <I
Mine vagtler har det tilsyneladende stadig godt, jeg kan slet ikke beskrive hvor spændt jeg er på, om det kan lykkes at få dem til at ruge æggene ud, passe kyllinger m.m.
Med høns går det jo nærmest af sig selv, så der har jeg jo været meget forvænt. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #66 Dato: 30 April , 2009, 07:26 »
Til lykke Lene  *p

Vi vil se dem  ;)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #67 Dato: 30 April , 2009, 07:48 »
Tak Marianne og Kate..
De er simpelthen så fine.
Hold da op hvor er jeg bare nervøs for at de slipper ud, de bevæger sig så hurtigt.
De er kommet ud i drivhuset nu og skal bare falde til. Jeg er glad for alt det jeg fik lavet derude igår, så jeg ikke skal rumstere rundt idag.
Jeg gravede 6 kapilær kasser ned og satte en hylde op.

Jeg skal nok få lært at sætte billeder ind, hvor er det at der står en how to do beskrivelse ?

@ Bjarne, det tror jeg er rigtigt.
Tak for den særlige udvælgelse.
Man kunne også spare megen nervemedicin hvis folk på plejehjem og institutioner fik lov til at ha dyr omkring sig.

Kate, du er altid velkommen. Ja det er alle DFFèr hvis I er på disse kanter.
Der bliver vel også en hønshusWarming *h
MVH Lene

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #68 Dato: 30 April , 2009, 07:52 »
Så snupper jeg cyklen i weekenden ned til dig, jeg skal se både maraner og vagtler, hvad siger du til søndag ? <E
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #69 Dato: 30 April , 2009, 07:54 »
Hej Lene,

Jeg glæder mig over at læse jeres begejstring for de små nye vagtler. Jeg har også altid været lidt en 'fugle-nørd' og ved lige hvordan I har det... Det er spændende læsning, og jeg suger til mig.
Jeg skal også prøve det engang, men lige p.t. er der en (selvsat) stopper for yderligere projekter, men måske til næste år...  ;)
I ønskes al mulig held og lykke med jeres små lækre fugle!
Mvh Marianne

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #70 Dato: 30 April , 2009, 08:05 »
 *p *p *p Et stort tillykke Lene,  <I  jeg så de smukke vagtler oppe hos bjarne, og de er bare så smukke, og stå inde i den store voliere og se alle de forskellige vagtler smutte rundt, og se deres adfærd det var skønt.
Jeg er bestemt meget glad for at vi er 3 der kan hjælpe hinanden og så har vi som sagt Bjarne på sidenlinien  <E
Jeg kan heldigvis stå på min altan og se hvordan de går rundt dernede, men på min skammel ser jeg dem jo bedst.  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #71 Dato: 30 April , 2009, 08:17 »
Da, jeg kom ud i drivhuset her til morgen, blev jeg mødt af et tydeligt "bob white", og han blev bare ved og ved, med sit "bob white" og også "poor bob white". Det blev selvfølgelig belønnet med en god stak bænkebidere.
Det er første gang, jeg hører, han fløjter det  <H Det virkede nærmest som om, han bød mig velkommen. Ariel ligger på sin lille rede, jeg tror, jeg skal have forhandlet med Sif, om det nu er en god idé, at hannen hedder Thomas, lige som hendes far, for det er nu forvirrende, måske kan jeg overtale hende til, at han skal hedde Bob i stedet, især hvis hun hører fløjtet.
Det er helt tydeligt, at han er meget tryg ved mig nu - SKØNT  *o *o
Nu håber jeg bare, de snart får de melorm hjem hos dyrehandleren, jeg har spurgt hver dag siden mandag, og hver gang fået et "I morgen"  :(
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #72 Dato: 30 April , 2009, 08:39 »
Hold da hvor er du heldig, jeg glæder mig også til at blive modtaget sådan, jeg har lige været nede ved dem med lidt melon og en sten fyldt med myre  :D men hvor er de snavset, jeg tror de bader i den tørre jord, jeg vil lave et rigtig sandbad til dem  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #73 Dato: 30 April , 2009, 08:44 »
I er da vist nogle RIGTIGE hønemødre, *g
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #74 Dato: 30 April , 2009, 09:26 »
 :D Vi har ihvertfald fået os et par tidsrøver, jeg har lige igen været ude ved dem, med sandbad og en stor gren som jeg har sat fast så de har en sovegren  *p *p *p
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte