Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu må jeg lige prale lidt  (Læst 78055 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #30 Dato: 27 April , 2009, 15:39 »
Mine forældre har i mange år brugt en træramme med net der passer til døråbningen blot lige sikret med en krog så det bliver hvor det skal. Ikke pga vagtler .....men for at holde tomatsultne solsorte ude !
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #31 Dato: 27 April , 2009, 17:19 »
Søs, har du mulighed for at skaffe et foto?  *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #32 Dato: 27 April , 2009, 17:31 »
Mine vagtler var lige på tur rundt i drivhuset, så jeg kikkede lige under granrisene, for at se om der skulle være kommet et tredie æg. De var der nu ikke, men det ser ud til de har lavet en rede, og de to æg, der er, havde de flyttet hen i reden, og puttet ned mellem nogle strå. *h
Nu er jeg jo så den fødte optimist, og begynder straks at håbe det bedste *k *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #33 Dato: 27 April , 2009, 17:35 »
Nej hvor skønt Marianne, jeg glæder mig til at hente mine i morgen, har græs eller hø til dine vagtler  *l
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #34 Dato: 27 April , 2009, 17:49 »
Jeg har hø hos mine.
Hvor fedt, glæder du dig ikke bare helt vildt?
Så skal du også have hvide?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #35 Dato: 27 April , 2009, 18:03 »
Ja jeg vil også have hvide, jo jeg glæder mig rigtig meget, er også meget spændt på at få dem hjem  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #36 Dato: 27 April , 2009, 18:21 »


Sådan har jeg gjort, øverst døren der er brugt  velcro, et der kan rulles op, og på vinduet er det også sat fast med velcro, jeg håber det fungere, så mangler jeg bare de 2 små hvide.  *p *p
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #37 Dato: 27 April , 2009, 19:24 »
Og jeg er slet ikke grøn af misundelse  <R *e

Glæder mig til at høre mere om disse skønne skabninger.
MVH Lene

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #38 Dato: 27 April , 2009, 19:28 »
Og jeg er slet ikke grøn af misundelse  <R *e

Glæder mig til at høre mere om disse skønne skabninger.
MVH Lene


Lene skal du have et par med fra Jylland ? Jeg køre derover onsdag og retur samme dag...  *e

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #39 Dato: 27 April , 2009, 20:12 »
JA... Det er da det jeg skal ? *o *o *o *o *o *o
Må hellere lige høre Bjarne om han har nogle til salg, hvis det er der du skal over !
Nu bliver jeg helt "vild" og så er jeg endda på arbejde  *e
MVH Lene
Hvad siger du Bjarne ? Kan se at du læser med  ;)
« Senest Redigeret: 27 April , 2009, 20:14 Fra Lene, Rungsted »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #40 Dato: 27 April , 2009, 20:32 »
Jeg har lige siddet og sludret en halv times tid med mine vagtler. De virker mere og mere tillidsfulde. De kom endda så tæt på mig som 50 cm! De er også begyndt at gå mere rundt i drivhuset, og har, hvad jeg tror er en mere naturlig adfærd, de går og pikker lidt i underlaget, spiser osv.  *p
Jeg tror forresten det kan være lige meget med de radiser i drivhuset, jeg kan da bare så nogle nye på friland.
Jeg har tilbudt dem lidt kiwi i dag, og jeg tror det faldt i god jord, der ligger også et stykke æble og en gulerod, så nu må vi se, hvad de synes.
Jeg er godt tilfreds med at det går relativt hurtigt for dem med at falde til, jeg fik dem jo først i lørdags.
Det ser ud til at de har foret reden med lidt dun og fjer, så jeg  *k
Der var desværre udsolgt hos dyrehandleren af melorme, men han skulle få nye i morgen, spændende at se om jeg kan "fedte mig ind" hos de små.  <J <A
Det ser godt ud, det du har lavet, Berit!  <M
Selvfølgelig skal Bjørn have vagtler med til dig, Lene, jeg er ret sikker på at Bjarne har flere  *o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #41 Dato: 27 April , 2009, 23:06 »
Nu da der er flere i Fjerkræforum på vej til at købe vagtler af mig har jeg bestemt at den der først får kyllinger hos sine Bob White eller Blå Skælvagtler købt hos mig får en flaske rødvin.

Man laver jo konkurencer om den støreste solsikker de første tomater den største agurk og meget andet, så hvorfor ikke det første opdræt af vagtler.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #42 Dato: 28 April , 2009, 00:10 »
Lige en lille advarsel.
Meget olieholdige og fede frø, som solsiker og hampefrø mm. er ikke godt for vagtlerne, det slår ofte deres maver i stykker. Stenfrugt som blomme kirsebær mm. er heller ikke godt til vagtler da de indeholder blåsyre. Advokado skulle heller ikke være godt til fugle.
Frugt i større mængder er nok heller ikke så godt. Hvor imod grønt i form af mælkebøtter og fuglegræs mm. der ikke er vådt ikke vil være noget problem i større mængder.

Fugle der lever i det tørt åbne land, bør ikke fodres på samme måde som fugle der lever i regnskov der bugner af frugt og friske grønne skud. I regnskoven findes næsten ingen tørt frø, modsat i det åbne tørre land hvor der er mest tørt frø og næsten ingen saftig frugter.

Der findes også vagtler fra regnskoven der lever næsten udelukende af frugt og insekter og derfor dårlig tåler for meget frø, da de ikke kan omsætte det, og samtidig kræver de modsat andre vagtler en fugtig bund, da deres føder ellers sprækker der bevirker at der går svamp og bakterier i benene på vagtler som de dør af  .

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #43 Dato: 28 April , 2009, 07:33 »
Tak for advarslen og udfordringen, Bjarne. Det er pænt af dig, at du kikker os nybegyndere over skulderen, og siger til, når vi kvajer os  <E
Mine får nu også mælkebøtteblade og spæde skvalderkålblade hver dag. Men bladene bliver meget hurtigt kedelige i drivhuset  >:(
Jeg synes, jeg har læst, at de gerne må få æbler og gulerødder?
De går også og nipper til det grønne i drivhuset, jeg håber da, at de ikke spiser noget, de ikke kan tåle; jeg kan huske på et tidspunkt, hvor man diskuterede om tomatblade var farlige for høns? <A
Jeg har plantet bl.a. ananas salvie og basilikum i drivhuset, det er vel ikke giftigt for dem? ??? Planen er også noget rosmarin, når jeg lige falder over en god plante.
De har det godt her til morgen, tripper rundt med deres små R2D2 lyde og spiser og nipper grønt.  <H
Sif på 4½ har døbt dem, tydeligt inspireret af Disney og hendes højtelskede far, så nu hedder de Ariel og Thomas.  <F <F
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #44 Dato: 28 April , 2009, 07:41 »
Ih altså det lyder bare så hyggeligt  <M

Jeg er heller ikke misundelig....  ::)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste