Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nu må jeg lige prale lidt  (Læst 77711 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #165 Dato: 16 Maj , 2009, 21:59 »
For os, der ikke har vagtler, men kun drømme, er det lidt morsomt, at Christina "kom til" at kalde dem skævvagtler;D  Godt gået, Christina!  ;)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #166 Dato: 16 Maj , 2009, 22:18 »
Jeg har dem godt nok heller ikke ligende i vores køleskab hvor vi har madvare. Jeg har et seperat køleskab til fuglefoder.
Man kan også bare opbevare dem et køligt sted f.eks. i en kælder, men jo varmere de står jo hurtigere udvikler de sig til biller.
Melorme er ikke stengt nødvendig til vagtler, når blot de får det animalske behov dækket på anden vis, men det er ingen skade til.

Til Marianne.
Der sker ikke noget ved at fjerne alle ægene, de skal nok fortsætte med et nyt kuld. Vagtler er ikke så sarte når blot de får det rigtige foder. Mine fortsætter med at lægge æg selv om de bliver flyttet. Der er også vagtler der aldrig gør æg selv om de ikke bliver flyttet. det viser sig altid at det er fordi de er fodret utilstrækkeligt.
20 æg kan de under ingen omstændigheder ruge på 12 - 16 æg er det maximale.
« Senest Redigeret: 16 Maj , 2009, 22:21 Fra Bjarne Andersen »

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #167 Dato: 16 Maj , 2009, 22:38 »
LOOOL sådanne drømme har jeg også tit..... ;)


Pyh, så er jeg ikke den eneste, som er lidt :D

Christina!  Jeg gik lige i vandet med begge ben.  Fy, man må ikke forvirre ældre damer unødigt!  Vi ældre damer klarer selv den sag.  :o :o :o ::)

Åååånskuld! ;D ;D ;D

Jeg er lidt ked af at jeg er skyld i at flere drømmer om skælvagtler om natten og hermed forstyre deres nattesøvn, men jeg har da nogle få par tilbage endnu, så drømmene kan blive til virkelighed og samtidig give en rolig nattesøvn ;D ;D ;) ;) <:

Jeg tror bare SLET ikke på du er det mindste ked af det!  ::)  ;D (Psst...jeg har lige købt drivhus, men mon jeg overhovedet når at få det samlet inden sæsonen er ovre ???  ::))

For os, der ikke har vagtler, men kun drømme, er det lidt morsomt, at Christina "kom til" at kalde dem skævvagtler;D  Godt gået, Christina!  ;)

Ups, det havde jeg slet ikke opdaget! :D

Offline Andreas

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #168 Dato: 16 Maj , 2009, 23:02 »
Hvor meget plads kræver dværg-vagtler i drivhus ??? ??? ???

 
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #169 Dato: 16 Maj , 2009, 23:18 »
HÆ, christina jeg plumpede oså lige i.

Altså nu her jeg heller ikke tænkt mig at der permanent skal være melorme i mit køleskab og jeg kan godt love jer at den box de er i er forseglet.
Hvad gør man ikke for sine dejlige dyr.

@Andreas, hej og velkommen.
vagtlerne går frit over hele drivhuset dels for at holde skadedyr væk. Men pas på der er nu en del drivhusplanter de også er glade for.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #170 Dato: 16 Maj , 2009, 23:51 »
Hvor meget plads kræver dværg-vagtler i drivhus ??? ??? ???

 

Jeg tror ikke man kan få et drivhus der er for lille til et par Kinesiske dværgvagtler. En voliere eller et bur på 1,5 x 1,5 meter er nok til et par Kineservagtler. Men altid jo mere plads jo bedre.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #171 Dato: 17 Maj , 2009, 08:01 »
Nåh, Lene, vi er måske ikke dine veninder, hrmpf *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #172 Dato: 17 Maj , 2009, 08:10 »
 *g Ja og så skal man kunne lide at de grisser, skifter i granrisen ud, jeg synes de er blevet så grimme  *f altså granrisen
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #173 Dato: 17 Maj , 2009, 08:16 »
J. jeg har skiftet mine granris ud, det tog de fuldstændig cool  8) men jeg snakker også stille med dem, når jeg er derinde, og jeg bevæger mig roligt, så kan man næsten gøre hvad som helst med dem  ;D ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #174 Dato: 17 Maj , 2009, 08:18 »
Tak Marianne så skal de have skiftet gran, jeg går også stille rundt og taler sagte til dem, men ind imellem er de noget forskrækket, men det er mest når katten sidder uden for og kalder på mig  *l
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #175 Dato: 17 Maj , 2009, 09:36 »
Nåh, Lene, vi er måske ikke dine veninder, hrmpf *l

Jo, men I er jo netop lidelsesfæller og undrer jer ikke over den slags.
Undtaget lige Wanda som tydeligvis er lidt sippet.... :P
Fedt med Cyber veninder i øvrigt  *p

Mht. griseri i drivhuset så er det hos mig mest støvet. Der ligger dagligt et fint lang jordstøv over det hele, så planterne får dagligt brusebad.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #176 Dato: 17 Maj , 2009, 09:43 »
@ Lene det er også det jeg mener med griseri, der er støv over det hele, jeg har ellers gravet en balje ned med strandsang, jamen den bruger de også, men de tager også jordbad *f
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #177 Dato: 03 Juni , 2009, 22:55 »
Hej vagtel folk.

Jeg havde fin succes med følgende - mestendels - gratis animalske foder : MYGGELARVER og DAPHNIER ( jeg er vel ikke akvarist for ingenting  :D ) mine vagtler tog altid det først , før hakkede regnorm , myrer og andet kravl.

Kvaliteten i forhold til melorm , må andre byde ind med - aner det ikke ! Men billigt er det !

I kan relativt hurtigt lave jeres egen forsyning af myggelarver , ved at glemme / gemme en mørk beholder med vand , et roligt - ikke for lyst - sted i haven. I løbet af et par uger : vupi : gratis myggelarver til de kære små ................

venligst

jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nu må jeg lige prale lidt
« Svar #178 Dato: 04 Juni , 2009, 07:56 »
Hvilke vagtler har du, Jan?
Vi (Søren) har nu også akvarie. Bl.a. har vi haft blue diamond discus som vi har haft til at yngle med stor success.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk