Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp!!! (dværgvagtler)  (Læst 6263 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Hjælp!!! (dværgvagtler)
« Dato: 08 Juli , 2014, 05:55 »
Mine 2 kinesiske dværgvagtler skændes og jeg kan ikke se det gode i det, hvad skal jeg gøre?! Hunnen har så mange kyllinger, at hun da ikke kan klare det selv! Jeg tror ikke det er meningen hunnen skal være så grov, eller hvad?  :-\

Hurtigt svar tak, for kyllingernes sikkerhed!  :-[
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hjælp!!! (dværgvagtler)
« Svar #1 Dato: 08 Juli , 2014, 20:08 »
Hunnen kan sagtens klare at passe kyllingerne selv, så hvis hannen er rigtig grov, så tag ham fra.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hjælp!!! (dværgvagtler)
« Svar #2 Dato: 08 Juli , 2014, 21:17 »
Hunnen kan sagtens klare at passe kyllingerne selv, så hvis hannen er rigtig grov, så tag ham fra.

Enig! Men tag ham fra, så de stadig kan se og høre hinanden..så er det heller ingen problem, når kyllingerne er fx 2-3 uger gamle, når du lukker ham ud igen. Jeg gjorde det før i tiden, at jeg tog overdelen af et stort hamsterbur og satte hannen i, så kan han få det hele med, og så gik han stadig på naturbund (de gik i drivhus).
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hjælp!!! (dværgvagtler)
« Svar #3 Dato: 09 Juli , 2014, 07:53 »
Personligt ville jeg nok anskaffe en anden hane. Der gælder det samme som hos høns... en arrig hane er ikke værd at avle videre på. En god vagtelhane er god ved hønen og hjælper med de små.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Sv: Hjælp!!! (dværgvagtler)
« Svar #4 Dato: 10 Juli , 2014, 15:27 »
Vi har sat hannen over i et andet bur. De kan stadig hører hinanden, men ikke se hinanden. Håber ikke det bliver for stort problem at de ikke kan se hinanden. :-\ Men jeg kan se sår på hunnens hoved, så han har i vært flad været ond mod hende. Måske skulle vi få os en ny hane. Men vil hun og kyllingerne så godtage det sådan bare uden videre? Hun ville ikke have at hannen kom for tæt på kyllingerne, mens de gik sammen, så ved ikke om udskiftning kunne være en idé. :blank:
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hjælp!!! (dværgvagtler)
« Svar #5 Dato: 10 Juli , 2014, 16:29 »
Du skal vente med en evt ny hane til kyllingerne er taget fra. Så plejer der ikke at være problemer.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Sv: Hjælp!!! (dværgvagtler)
« Svar #6 Dato: 20 Juli , 2014, 10:37 »
Okay, vi valgte at give ham en anden høne som selvskab, da jeg synes det var syn at han skulle være alene. Hun er ikke den kønneste kone, men med tiden tror jeg hun vil komme til at se lige så flot ud, som hannen selv. ;D
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hjælp!!! (dværgvagtler)
« Svar #7 Dato: 20 Juli , 2014, 16:33 »
Kan han så opføre sig ordentlig over for hende?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Anna Christina Landmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Sv: Hjælp!!! (dværgvagtler)
« Svar #8 Dato: 27 Juli , 2014, 11:07 »
Altså, end til videre har han vist været god ved hende, derimod det sted hun kom fra, da gik hun med en masse andre haner, og havde derfor ingen fjer på ryggen. Men de er vokset ud nu og hun har allerede langt 3 æg. :) Dog var hun æggespiser, men det gik hun heldigvis bort fra. ;)
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D