Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad gør jeg galt?????  (Læst 3722 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline villaacer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 24
Hvad gør jeg galt?????
« Dato: 14 Marts , 2014, 09:46 »
Købte sidste år 2 hold vagtler hos samme opdrætter. et par til mig selv og et par til en bekendt.
Mine vagtler lagde kun 1 enkelt æg i løbet af hele sommeren, mens hendes spyttede æg ud. Begge hold vagtler gik i drivhus og fik samme slags foder ??? Eneste forskel på drivhusene er at jeg har bede i mit og hun har fliser i hendes. Nu har jeg købt nye vagtler der lagde æg da jeg hentede dem, og er nu gået i stå igen. Jeg hentede dem for en uge siden og ved godt at sådan en flytning kan gøre noget ved æglægningen. :-\
9 Isa Brown

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Hvad gør jeg galt?????
« Svar #1 Dato: 14 Marts , 2014, 10:36 »
Hvilken art er det?
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Hvad gør jeg galt?????
« Svar #2 Dato: 14 Marts , 2014, 16:48 »
Hvilken art er det?

Og hvem har du købt ved ?
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline villaacer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 24
Sv: Hvad gør jeg galt?????
« Svar #3 Dato: 14 Marts , 2014, 19:09 »
Det er franske jumbovagtler jeg har. Sidste år købte jeg dem af en privat mand i Viuf. I år har jeg købt via Raunsmed i nordjylland.
9 Isa Brown

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvad gør jeg galt?????
« Svar #4 Dato: 14 Marts , 2014, 21:55 »
INGEN drivhusvagtler lægger æg pt, med mindre de får tilført ekstra varme.. Hvis du har købt dine fra Raunsmed kunne det tænkes, at de kommer fra en indendørs voliere eller lignende, hvor de har gået varmt, og derfor klart de stopper hos dig, hvis du har sat dem i et koldt drivhus. De fleste drivhusvagtler starter æglægning i midt april og fortsætter til ca 1. Oktober. Det gjorde mine ihvertfald i 3 år i træk, og de var de samme som dine, blot et nummer mindre, men også en produktionsvagtel. Det eneste jeg kan tænke på mht dem, du havde sidst, er, at de enten kan være stresset af ét eller andet, som gjorde, at de ikke lagde æg ( fx katte, børn, larm, manglende vegetation i bunden) eller at de var for gamle, eller at de har gemt æggene, evt gravet dem ned..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline villaacer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 24
Sv: Hvad gør jeg galt?????
« Svar #5 Dato: 15 Marts , 2014, 18:21 »
Mine vagtler er sat ud i et drivhus uden varme, så jeg venter med at forvente æg fra dem, før end engang til april. :) Håber så på bedre held end sidste år, ellers vender jeg tilbage igen.
9 Isa Brown

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvad gør jeg galt?????
« Svar #6 Dato: 15 Marts , 2014, 18:50 »
De BØR lægge æg ihvertfald :) Det blir spændende at høre, om du får held med dem..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling