Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Æglægningspause  (Læst 1541 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline AnMeGr

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Æglægningspause
« Dato: 26 November , 2013, 19:25 »
Jeg er den lykkelige ejer at 7 Brahma høns, 1unghane og 2 Kochin høner i stor. Jeg har ikke fået lyst for dem så nu er æglægningen gået helt i stå, så mit spørgsmål er om jeg kan få den igang igen ved at starte med at lyse for dem nu? De 3 Brahma høns købte jeg ca samtidig med at jeg solgte og slagtede 8 store hanekyllinger, men nu er roen genoprettet.
Jeg fodre m økologisk æglægningsfoder, hvede, majs og køkkenaffald desuden har de en 50 m2 hønsegård, når de altså ikke er vores have. Vh Anne Mette.

Offline Erik holst Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 90
Sv: Æglægningspause
« Svar #1 Dato: 26 November , 2013, 19:34 »
Det er nu, at hønsene fælder og tiden er til vinterpause. Jeg har lys ved mine, men nogle af raserne holder vinterferie. Så jeg må tage til takke, hvad det så giver. Er til tider, lidt svært at forklare den bedre halvdel, at man har høns. Men næsten ingen æg. :)
Venlig Hilsen Erik.
  1,3 Lys Sussex
  1,2 Lys Sussex
  1,5 Sort Australorps

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Æglægningspause
« Svar #2 Dato: 26 November , 2013, 19:43 »
Velkommen til forum :). Mine høns lægger kun meget få æg/ingen æg trods lys om vinteren. De eneste der lægger æg i øjeblikket er de fire ISA høns fra i år, et par araucana på to år, maranerne fra i år og en enkelt araucana på næsten fem år. De ældste maraner (2 og 3 år) har ikke lagt æg siden september, og starter ikke op igen, hvis jeg kender dem ret, før til februar eller marts igen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Æglægningspause
« Svar #3 Dato: 26 November , 2013, 20:33 »
Er æglægningsfoderet tilskudsfoder eller fuldfoder, for er det fuldfoder, så nedsætter du protein holdet når der også fodres med korn.

De kan selvfølgelig også været gået i fældning.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub