Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vagtler i højden?  (Læst 21096 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #30 Dato: 26 November , 2013, 16:58 »
Forskellige græsser som de kan stå i skjul af og nålegrene er gode til og lave små huler af. Hvis jeg skal lave vagtelbur igen bliver det med vækster i potter. De er nemme og bytte ud hvis de skraber dem i stykker eller spiser dem. Forskellige krydderurter vil de gerne ha og spise af, så her er det osse nemt med noget i potter. Mht til deres æglægning, så bruger de og lægge æggene spredt over det hele. Det er fra naturens side en god ide, da de så kan se hvor der er sikkert og ha en rede. Redekasser skal du ikke forvente de bruger, og slet ikke hvis du fjerner æggene.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #31 Dato: 26 November , 2013, 17:08 »
Jeg vil lige tilføje, at jeg havde mine vagtler i et helt åbent bur med et hus til. De valgte som regel og sidde udenfor i en samlet flok. De kunne nu godt finde ud af og gå ind, men gjorde det ikke
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline SaphiraTWD

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
  • Den lidt overbeskyttende kyllingemor..
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #32 Dato: 26 November , 2013, 17:10 »
Ok mange tak for Info :) det er dejligt med sådan nogle kloge hoveder der kan hjælpe en når man ikke selv kan finde noget Info om tingene ;D
Hvilke typer krydderurter er der tale om?
1.0 huskat
0.1 Kochin
0.1 Isa Brown
0.1 tværstribet Plymouth Rock
0.2 Lys Sussex
0.1 blandede høns, 1/2 tværstribet plymouth rock
0.1 Sperber

Mine små elskede kylledutter <3 som ikke er så små mere...

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #33 Dato: 26 November , 2013, 17:17 »
mine spiste persille og purløg
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Edmond

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 378
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #34 Dato: 26 November , 2013, 17:23 »
Jeg havde altid et hjørne med mos, som jeg gav lidt vand ind i mellem. Der elskede de at være.
Men som sagt, de trives bedst, hvis de får ro.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #35 Dato: 26 November , 2013, 19:17 »
Det bedste vagtelbur er og bliver et drivhus efter min mening! Jordbær planter dør hen nu her, men gror op til april igen, men mange bruger pyntegrønt rundt i hjørnerne, så de små kan suse ind bag ved.. Foderskåle har jeg ALDRIG brugt, de skal selv finde deres føde! Et stykke med bart (sand el jord) er ganske ok, så længe de har flugt- og gemmesteder :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Dan Ullerup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 95
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #36 Dato: 03 December , 2013, 23:22 »
SaphiraTWD - På denne side:
http://www.gardenpatch.se/vaktelsidor.html

Klik der på menuen ovre til venstre "Giftiga växter", der kan du se nogle af dem du skal holde dig fra. Husk dog på at planter jo skal have vand (og vagtler jo ikke skal vandes på den måde:-). Derfor kan det anbefales i stedet at lægge f.eks. nogle fyrregrene, nogle tykke rør de kan gå igennem etc.

Jeg har det selv sådan i mit drivhus (med fliser i), at de har et sted, hvor der er jord/fliserne er fjernet - og der står en figenplante, de kan gemme sig under (hvor der vandes i et rør), og dertil har jeg så strøet fuglesand ud i den anden ende, som de så kan sandbade i.

Hvis der var andre spørgsmål (for du stiller godt nok en del lol), som der ikke er blevet svaret på, så stil dem lige igen :-)

Edit: Modsat alle andre, så synes jeg du skal have dine japanere indenfor i stuen... og så sende os en film, når de sandbader - det tror jeg vil se sjovt ud ;-D
« Senest Redigeret: 03 December , 2013, 23:35 Fra Dan Ullerup »

Offline August P.n.k

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 175
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #37 Dato: 04 December , 2013, 20:38 »
Dan så ville jeg foretrække hun filmede mod sig selv, så vi så hendes reaktion når hendes fine gulv blev fuld af skidt... ;) ;D
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline SaphiraTWD

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
  • Den lidt overbeskyttende kyllingemor..
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #38 Dato: 11 December , 2013, 18:18 »
Hehe, ja ja det er godt med jer. Nu ved jeg bedre og gør klar til dem ude på terrassen ;)

Jeg har et meget fint spørgsmål jeg endnu ikke har fået svar på: hvem her på Sjælland har japanske vagtler? Og kan det mon lade sig gøre at købe nogle til foråret?
1.0 huskat
0.1 Kochin
0.1 Isa Brown
0.1 tværstribet Plymouth Rock
0.2 Lys Sussex
0.1 blandede høns, 1/2 tværstribet plymouth rock
0.1 Sperber

Mine små elskede kylledutter <3 som ikke er så små mere...

Offline SaphiraTWD

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
  • Den lidt overbeskyttende kyllingemor..
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #39 Dato: 22 December , 2013, 23:43 »
Når, nu er kæresten og jeg så småt begyndt at snakke om at flytte sammen så fugleplanerne må lige sættes på pause - det er jo ret dumt at anskaffe sig dyr og så flytte lige bagefter :/ men det gode er at vi har fået øjne for et fint lille sted med en god have, så der bliver mere ideelle forhold for fuglene ^^ (og for os selvfølgelig XD)
1.0 huskat
0.1 Kochin
0.1 Isa Brown
0.1 tværstribet Plymouth Rock
0.2 Lys Sussex
0.1 blandede høns, 1/2 tværstribet plymouth rock
0.1 Sperber

Mine små elskede kylledutter <3 som ikke er så små mere...

Offline SaphiraTWD

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
  • Den lidt overbeskyttende kyllingemor..
Sv: Vagtler i højden?
« Svar #40 Dato: 22 December , 2013, 23:50 »
Dan så ville jeg foretrække hun filmede mod sig selv, så vi så hendes reaktion når hendes fine gulv blev fuld af skidt... ;) ;D

Der er forresten desværre ikke så meget fint ved mit gulv -.- det knirker helt sindssygt hvis man træder nogle bestemte stedet :( dårligt håndværk... :-\

Bare et lille sidespring. Kan godt være jeg er hunkøn men det betyder altså ikke at jeg er bange for støv ;)
1.0 huskat
0.1 Kochin
0.1 Isa Brown
0.1 tværstribet Plymouth Rock
0.2 Lys Sussex
0.1 blandede høns, 1/2 tværstribet plymouth rock
0.1 Sperber

Mine små elskede kylledutter <3 som ikke er så små mere...