Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Siddetrekant og nye duer?  (Læst 12257 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mikkel andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 102
    • www.nfdb.dk
Sv: Siddetrekant og nye duer?
« Svar #15 Dato: 17 Marts , 2013, 12:59 »

Hej John.

Jeg ville nok lave nogle redekasser i stedet for sidde trekanter.

Trekanter bruges mest til unger, og duer der ikke er parret.

Lige målene på dem har jeg ikke men vil tro ca. 10cm. pr bræt.
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline John Theilgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 140
Sv: Siddetrekant og nye duer?
« Svar #16 Dato: 17 Marts , 2013, 13:04 »
Okay, jeg regner dog også med at lave redekasser, men de vil jo også producere nogle unger, der så skal bruge en trekant  ;) Jeg prøver mig lidt frem.
6.300000 Buckfast honningbier
1.1 menneskebørn
Div. høns

Offline mikkel andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 102
    • www.nfdb.dk
Sv: Siddetrekant og nye duer?
« Svar #17 Dato: 17 Marts , 2013, 13:07 »

ja størrelsen gør ikke så meget så nok hellere for store end for små.

Min datter på 10 har lige lavet nogle i skolen og dem bruger     de gladeligt  :D
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline mikkel andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 102
    • www.nfdb.dk
Sv: Siddetrekant og nye duer?
« Svar #18 Dato: 17 Marts , 2013, 13:13 »

http://engrosfoder.dk/pl/Fugl_Fjerkr%C3%A6_Due_Due_Tilbeh%C3%B8r_19.aspx][url]http://engrosfoder.dk/pl/Fugl_Fjerkr%C3%A6_Due_Due_Tilbeh%C3%B8r_19.aspx
[/url]

Håber dette link virker, der er lidt inspiration til hvordan det kan laves eller købes billigt.
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline mikkel andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 102
    • www.nfdb.dk
Sv: Siddetrekant og nye duer?
« Svar #19 Dato: 17 Marts , 2013, 13:15 »
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Siddetrekant og nye duer?
« Svar #20 Dato: 18 Marts , 2013, 09:11 »
Man kunne måske bruge et lidt pænere ordvalg i denne tråd.
At afvise andres erfaringer som "vrøvl" holder ikke, da vi jo ikke alle har de samme erfaringer.

Jeg har ingen duer og har aldrig haft det, men jeg har da hørt mange erfarne duefolk fortælle, at det er stort set umuligt at holde på voksne brevduer, selvom der også har været forslag til, hvordan det måske kunne gøres, f.eks. skal de have et kuld inden man lukker dem ud, Jeg har også hørt om andre forslag.
Nu har du; Mikkel, været heldig eller dygtig, så dine brevduer er blevet hos dig eller kommet tilbage efter en tur, måske også fordi du fik slaget med?
Det er nok sjældent at man har mulighed for at få hele dueslaget med, så i mange andre tilfælde kan det sikkert være svært.
Mikkel, hvor mange gange har du prøvet at flytte voksne duer? Den ene gang hvor slaget kom med eller mange andre gange?
Marianne - admin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline mikkel andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 102
    • www.nfdb.dk
Sv: Siddetrekant og nye duer?
« Svar #21 Dato: 18 Marts , 2013, 11:35 »
Hej Marianne.

Jeg vil godt fast holde mit udsagn om at det er noget vrøvl, når der slås fast at man IKKE kan flytte voksne brevduer. Havde han sagt " Min erfaring er " så havde det været en hel anden snak. Men der siges at man skal være 110% sikker på de ikke har været ude ellers kan man IKKE flytte dem.

Og det er noget vrøvl. Så man han blive fornærmet det hvad der sker når man kommer med udsagn der ikke passer.

Jeg har gjort det mange gange, rigtigt mange gange og de fleste gange går det godt hvis man gør det rigtigt.

Og jeg er ikke bare heldig, det gøres jævnligt blandt brevdue folk, at man bytter en hun eller han hvis man mangler sådan en.

Med venlig hilsen Mikkel
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline John Theilgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 140
Sv: Siddetrekant og nye duer?
« Svar #22 Dato: 24 Marts , 2013, 14:06 »
Hej Mikkel
Nu har jeg faktisk fået 4-5 voksne duer foræret af nogle gode venner. Derfor har jeg brug for din erfaring i, hvordan man fravænner dem trangen til at flyve til deres gamle slag. Så nu har du chancen for at beskrive hvilke kneb du bruger for mig og andre. Måske du med fordel kunne lave den i en ny tråd med en sigende titel, så andre kan få glæde af det i fremtiden. Mvh
6.300000 Buckfast honningbier
1.1 menneskebørn
Div. høns