Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kineser-adfærd  (Læst 1921 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kastrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 39
Kineser-adfærd
« Dato: 19 Juni , 2012, 12:16 »
Jeg har et par kinesiske vagtler.

De er ca. 1 år gamle, har gået sammen hele tiden, og hønen har 2 gange iår udruget kyllinger.

I morges virkede alt normalt og idyllisk.. men da jeg så nu var ovre forbi dem (i andet ærinde) hører jeg pludselig at de løber/flyver rundt. Hanen jagter hønen, ikke bare det der "jeg vil ha dig" lille jagt, men han bliver ved med at jagte hende rundt, hakke hende i nakken. Hun siger de "lyde" hun gjorde de andre gange hun har ruget, og har lavet en rede som hun måske vil til at ruge på.

Men er dette normalt? Bør jeg fjerne hanen? Er jo bange for hvis det bliver ved at han stresser hønen til døde???

Hjælp... tak..  ;)

Kl 16:
Kan så tilføje at jeg flyttede hanen over i et andet bur.. han blev ved med at jagte hønen og når han fangede hende begyndte hun også at hakke igen.. Der gik de så hver for sig en times tid og "kølede af".. og kaldte på hinanden.. Da jeg flyttede dem sammen igen var alt roligt som det plejer.. og sådan er det fortsat...
« Senest Redigeret: 19 Juni , 2012, 16:44 Fra Kastrup »

Offline Kastrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 39
Sv: Kineser-adfærd
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2012, 15:41 »
Slet ingen bud eller oplevelser??

For idag er den gal igen.. men nu er det hønen der jagter hanen og hakker ham når hun får fat på ham..

Så jeg tog konsekvensen og flyttede dem hver for sig igen..  :(