Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Due fra Nørreport...  (Læst 43330 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #75 Dato: 24 Juni , 2012, 01:00 »
Som før han kalder til rede og prøver at kalde en hun til sig. Redepladsen ligger som regel også lidt mørkt hvis de selv kan få lov til at bestemme. Det var heldigt for ham at du fandt ham igen.
Med hensyn til om han vil acceptere en tilfældig hun og om hun vil acceptere ham kan det gå begge veje, men med tiden vil de højst sandsynelig. Du kan dog gøre noget for at optimere forholdet imellem dem og gøre sandsynligheden større.
Når du får fat i en hun vil det hjælpe på det hvis hun står alene et par dage uden kontakt med andre duer. Så vil hun være meget mere modtagelig overfor den første han hun ser og vælge ham til mage. En efterfølgene ting, som også vil hjælpe på det er hvis du har mulighed for at putte hende i bur så de kan se hinanden, men hvor hannen ikke har mulighed for at jage rundt med hende. En han der nemlig har været uden hun et stykke tid kan nemlig godt finde på at drive rimelig kraftigt rundt med hunnen og dette vil måske gøre at hun ikke synes så meget om ham alt efter hvor voldsom han er.
Efter et par dage igen kan du så slippe hende fri og se hvad der sker. Tit vil der blive en meget stærk parbinding imellem sådan et par og andre duer vil ikke kunne skille dem ad.

Hvis du lukker ham ud igen på et tidspunkt, så gør det meget sent på dagen/aftenen for så vil han ikke nå at flyve så langt væk og vil med større sandsynelighed vende hjem til dig igen. Håber det kommer til at gå godt og du kan finde en mage til ham. Jeg boer desværre for langt væk til at kunne hjælpe dig med en hun.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Ida_N

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #76 Dato: 24 Juni , 2012, 14:30 »
Frank - tak for et glimrende svar med masser af gode råd  /o