Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Due fra Nørreport...  (Læst 43395 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #45 Dato: 01 Maj , 2012, 18:30 »
Jeg må også tilslutte mig at det er en han. Først kurrer den og viser sig og derefter går den over til at kurrer efter en mage. Simpelhen prøve at lokke en hun til sig. Nu hvor jeg har kunnet se den ordenligt vil jeg skyde den til at være en Rådhusdue, som er lidt lang i bagpartiet.
Kan også se at du har fundet en redekasse til den hvor den gerne vil tilbringe sin tid.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #46 Dato: 01 Maj , 2012, 19:15 »
Min ene siamkat og jeg har lige siddet og nydt din film /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ida_N

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #47 Dato: 01 Maj , 2012, 22:48 »
Ihh - her gik jeg og troede at det var en æld-gammel dame-due jeg havde fundet. Lidt trist for Dusse må jeg jo nok sige :( Jeg havde jo lidt håbet at Due-dyret kunne flytte på landet og at historien på den måde kunne ende lykkeligt for begge de gamle duer.

Så forresten også en due på hovedbanegården i dag der lignede "min" due en del hvilket også fik mig til at tænke at det er en god gammeldags rådhusdue :) Måske er den bare usandsynligt mager og det gør at den ser meget lang ud i det. Når den puster sig op som den gør på filmen ligner den meget mere en almindelig due.

Men når Dusse oppe i Nordsjælland ikke længere er en mulighed, så tror jeg at jeg vil satse på at den snart kan tage nogle flyveture fra annekset og ud i friheden -og at den kommer tilbage bagefter og spiser og sover. Jeg synes det er den bedste løsning - at den kan få sin frihed men med lidt støttehjul herfra. Den flyver vist udmærket efterhånden men jeg er lidt bekymret for dens fod. Jeg synes stadig at den halter meget og den bliver helt panisk når rører ved den ene tå, jeg overvejer en tur til dyrlægen for at tjekke om den evt. er brækket.

Offline Ida_N

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #48 Dato: 01 Maj , 2012, 23:12 »
Hov, - kan ikke huske om jeg har spurgt, men er det 14 dage man siger at en due skal være lukket inde før at den føler at den skal komme tilbage når man åbner "due-slaget"?

Offline Ida_N

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #49 Dato: 05 Maj , 2012, 13:11 »
I morges lukkede jeg Duedyret ud af vinduet - og han fløj som vinden - OJ han havde fart på!

Hans fod var ikke helt i orden endnu men han var begyndt at kurre natten igennem og han fløj meget rundt i lejligheden, så jeg tænkte at det var tid til at han kom ud i friheden. Det er jo forår og han har sikkert mægtigt travlt med at finde en hun-due. Han nåede at være her i 10 dage - så det er sikkert ikke længe nok til at han kommer tilbage men jeg har ladet vinduet stå åbent - bare for en sikkerheds skyld.

God vind til Due-dyret og tak til alle for gode råd og opmuntrende kommentarer /o

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #50 Dato: 05 Maj , 2012, 13:13 »
Vi håber det bedste for ham. Og du skal da vist overveje at flytte på landet og få noget fjerkræ ;D. Godt gået og skønt at du ikke bare var ligeglad /o.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #51 Dato: 05 Maj , 2012, 14:05 »
Det bliver spændende om han kommer tilbage for at få mad  ::)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #52 Dato: 05 Maj , 2012, 14:20 »
Mon ikke han skal på damejagt ::)? Nu er han jo også fedet op ;).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #53 Dato: 05 Maj , 2012, 15:02 »
Hej Ida,

Jeg har fulgt med fra sidelinjen... Herlig beretning, og skønt at du tog dig at den arme due. Flere af din slags, tak /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Cartouche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 136
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #54 Dato: 05 Maj , 2012, 19:05 »
Hvor skønt han er ude i det fri igen /o Født til frihed, så er det altså bedst. Uanset om han kommer tilbage eller ej, så gjorde DU den foreskel at han overlevede, og fik en chance mere. Godt gået, dejligt at følge din historie. Du er en ægte dyreven, bare fortsæt med det  ;)
Rigtig god weekend til dig.
MVH Annette

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #55 Dato: 05 Maj , 2012, 19:10 »
Due-dyret er en heldig fætter. Nu har han været på rekreation..fået ordnet sin olierede fjerdragt, fået god mad og er blevet fedet op...en masse kærlig pleje og hvile..så mon ikke han er klar til at møde København og alle duedamerne igen?.

Måske er han søgt tilbage til Nørreport og står og hilser på dig en dag, du kommer forbi.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #56 Dato: 05 Maj , 2012, 19:58 »
Pøj pøj til Dusses skæbne-fætter.  Du kan sagtens være heldig at se den igen. Når den først har fundet sig en mage, får den andet at tænke på. Men indtil da:  Læg lidt mad på reposen foran vinduet, og pludselig en aften sidder han der :D

Offline Ida_N

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #57 Dato: 21 Juni , 2012, 15:21 »
En lille update...

I tirsdags var jeg tilfældigvis forbi Nørreport station og der, - ikke mere end 2 meter fra det sted jeg fandt ham første gang, sad Duedyret igen og så sløj ud -og meget mager ud.

Så nu er han igen her på mit marsvine-loft og han virker til at være rigtig glad og tilfreds med det. I morges fandt han sit badekar og soppede rundt i over en halv time. Ellers æder han og hænger ud med marsvinene og i nat kuuuu'ede han også lidt for hyggens skyld ::)

Men jeg tror at han er en gammel kriger - og jeg tvivler kraftigt på at han kan klare et efterår eller en vinter i det fri, så jeg tror jeg vil lade ham blive her -og bruge mit anneks som slag. Så kan han altid flyve sig en tur engang om dagen - og om sommeren kan jeg sagtens have vinduet ståenede åbent hele tiden. Det er bare trist at jeg ikke har en Due-dame til ham - men måske en dag jeg finder en inde i byen der også trænger til asyl. Men han sad også alene inde på Nørreport så jeg tror ikke at han har været i form til at kapre en mage her i foråret.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #58 Dato: 21 Juni , 2012, 15:26 »
Nååååh, det var vel nok godt at du fandt ham.... Marsvin og god mad er da heller ikke at foragte hvis man har svært ved at begå sig blandt artsfæller. Måske er han slet ikke interesseret i en due-dame. Håber det bedste.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Due fra Nørreport...
« Svar #59 Dato: 21 Juni , 2012, 15:27 »
hæh, han har da bare fattet hvor der er god mad og badekar at soppe i... Smart due ham der.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi