Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjækp til manglende klækninng..?  (Læst 1612 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline SStampeSS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
Hjækp til manglende klækninng..?
« Dato: 09 April , 2012, 18:33 »
Hej alle sammen. For 20 dage siden smed jeg 60 vagtelæg i min nye rugemaskine "R-COM KING SURO 20" efter ca 11 dage pillede jeg ca 25 fra der ikke var befruget. Problemet er så her på 20 dagen er der kun en vagtel der er kommet ud. Jeg kan tydeligt se der er flere æg der bevæger sig i maskinen. Men de begynder ikke at klække. Dette kan jeg jo ikke forstå eftersom de vel bude at begynde og klække på 17 dagen.
Jeg har kørt med en konstant temp på 37,(5-7). og en start fugtighed på 40% og her fra 15 dagen sat den op til 65%. Jeg aner ikke hvad jeg har gjort galt, det kan jo selvfølgelig være nogle dårlige æg (Købt udefra). Håber der er en ruge ekspert der kan hjælpe mig med, hva dette kan skyldes..
Hilsen kasper.
Ps det er jumbovagtler.

Høns i haven

  • Gæst
Sv: Hjækp til manglende klækninng..?
« Svar #1 Dato: 09 April , 2012, 19:13 »
Du skal ingen fugtighed have ved Jumbo vagtler når du ruger dem. Først når de begynder at klække.  Og de skulle have klækket ved 17-18 dage. Så der kommer sikkert ikke flere.

Offline SStampeSS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
Sv: Hjækp til manglende klækninng..?
« Svar #2 Dato: 09 April , 2012, 20:06 »
Har dem til at stå inde i vores bryggers..Og der ligger fugtigheden på 40% nemlig.. så har ikke kunne få den lavere ned. Men problemet er jo jeg kan se æggene bevæger sig, så jeg ved der er liv endnu.. Kan bare ikke forstå de ikke kommer ud istedet for at blive derinde..? :(