Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spørgsmål om Vagtler  (Læst 27711 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Spørgsmål om Vagtler
« Svar #60 Dato: 11 Februar , 2012, 21:51 »
vil så lige tilføje at jeg nu kun har 2 vagtler tilbage..en lys og en mørk..den lyse er helt skaldet i nakken,,mon det kan betyde at der alligevel var en hun  :o
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Spørgsmål om Vagtler
« Svar #61 Dato: 11 Februar , 2012, 23:10 »
Den han jeg havde før var også helt bar i nakken da jeg fik ham, men mener alligevel det var en han. Han gik sammen med en masse andre, også flere hanner.  Fik desværre ikke noget bevis for hvad han var, da han blev spist inden vi nåede så langt.  /d

Mon ikke de mere "virile" hanner kaster sig over hvad der nu er i nærheden? Om det så er andre hanner? Ved det ikke, men det er min teori. ;)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Spørgsmål om Vagtler
« Svar #62 Dato: 12 Februar , 2012, 08:51 »
vil så lige tilføje at jeg nu kun har 2 vagtler tilbage..en lys og en mørk..den lyse er helt skaldet i nakken,,mon det kan betyde at der alligevel var en hun  :o

Jo, det kan sagtens blot være en han, der får tæv af den stærkeste han  :(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Spørgsmål om Vagtler
« Svar #63 Dato: 12 Februar , 2012, 09:07 »
Hm..den tanke har jeg også  :(
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline preben r

  • Bruger
  • Indlæg: 463
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
Sv: Spørgsmål om Vagtler
« Svar #64 Dato: 12 Februar , 2012, 21:59 »
Indlæg fra denne tråd, hvor andre er blevet kritiseret for at sælge ikke-rene vagtler er fjernet. Det er ikke i overensstemmelse med reglerne og kan erfaringsmæssigt føre til ren mudderkastning

Finn/admin

undskyld jeg lige træder i det her med censur da nogle kan skrive hvad de vil og andre kan ikke

her er der så jagtet en person væk som har givet en masse viden fra sig på kort tid
som jeg mener forum er skabt til at vi alle kan lære noget af

så er det jeg spørger var det ikke en ide at give censur til dem som støber kuglerne til ballade og på en pæn måde siger at folk lyver når de giver noget erfaring fra sig hvorfor skal disse angreb ikke slættes
som jeg ser det får de jo ingen konsekvenser dem der laver disse person andgreb    /d eller er der forskel fisk  :)

opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/