Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Diarré og ingen appetit...  (Læst 11860 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #30 Dato: 07 Januar , 2012, 00:07 »
Godt gået Karina! Jeg har også aktuelt en badeværelses høne. I engangssprøjten har jeg blendede hønsepiller blandet m a38 lidt hvidløgsguf samt blended æble. Det er ikke meget der ryger indenbords, men jeg tolker hønens afværge bevægelser som små tegn på at der stadig er lidt go go. Hun skraber også lidt efter de korn jeg smider i høet. Men pludselig falder hun i søvn igen. Og ja, har som du fået sendt en pølleprøve t analyse. Den er i Baytril behandling nu, på 3. Døgn uden voldsom bedring. Så, ja jeg har fulgt din tråd tæt. Dejligt er det at din historie endte godt!
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #31 Dato: 07 Januar , 2012, 00:18 »
Walter er ikke rask, har det bare bedre...

Det er sådanne tråde vi blir så kloge af  /o

Dorte, hvis din høne har dårlig mave ville jeg ikke gi hvidløg, men helt klart hvis det er pga forkølelse/betændelsestilstand.

Men ellers det de har brug for tænker jeg, er protein og kulhydrat i rigelige mængder...og så noget med fibre samt a38 hvis maven er i udu. Det har virket her...blender kogte æg med havregryn og a38, så får det et godt skvis sukker og et lille nip salt. Dertil kommer vand med sukker og så har jeg været fræk at bruge lidt antibiotika fra mine "grisepasserven"  :-X Måske er det præcis årsagen til han er kommet i forholdsvis hurtig bedring  ::)

Her er det mig der bestemmer hvor meget der ryger indenbords, der er ikke noget valg...vil man leve må man ha noget at overleve på, især når man er så svækket. Har langsomt hævet doseringen...

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #32 Dato: 07 Januar , 2012, 10:14 »
Det er super, han skal nok blive rask igen, dejligt at høre! Tror også det er en god blanding du har lavet til ham. Og antibiotikaen virker jo nok også  /o
Mvh Marianne

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #33 Dato: 09 Januar , 2012, 17:39 »
Synes det har stået meget stille med Walter... den der pillen i min fingerring var det eneste jeg så til bedring...

Indtil i morges! Så sad han på kanten af papkassen. Nu vil han altså gerne ha en pind og sidde på fortalte han lige der. Så det fik han. Han har øjnene mere åbne, men kammen er blevet kold! Skal den være det?  :-[

Så jo, der er bedring...men det går lidt langsomt  ;)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #34 Dato: 09 Januar , 2012, 17:51 »
Nåhhh..Walter er begyndt at stille krav til indretningen af sygestuen??!! ;D. Det er da vist gode tegn både hos dyr og mennesker ;)

..nu skal han så lige huske at takke dig for, det tvangsfodrings overgreb du øvede over for ham, når han nu igen bliver glad for livet :D

Godt gået Walter og Karina /o

PS..hellere kold kam end varm og blå....måske er den ekstra kold, fordi hans krop har sendt alt blodet ind for at helbrede
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #35 Dato: 09 Januar , 2012, 21:03 »
 :D Helle, du er sjoooov  :D

Jeg ved faktisk ikke om han hellere ville miste hovedet, men jeg er glad for ikke at ku spørge. Det med fodring går meget bedre...ikke at han åbner næbbet af sig selv, men han accepterer uden modstand til trods for han er mere frisk. Han er jo australorp, så derfor MEGET rolig  *p

Han har hele tiden haft sin flotte røde kam, men den kogte de første par dage...nu har han åbne øjne under hele fodringen, men sover meget på sin pind  ;D

Her et billede fra i foregårs...altså han må virkelig ha været døden nær når han ikke engang har kræfter til at holde øjnene åbne  :-[

Offline Ytte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 28
  • se mere på www.art2by2.dk
    • www.art2by2.dk
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #36 Dato: 09 Januar , 2012, 21:50 »
Jeg har set dit indlæg ang. hvordan du får dine høns eller nu syge hane til at spise. Jeg har et lille åbent fodertrug ala tagrender ca 50cm langt der hælder jeg  knust kul i småsten størrelse, skalder og så drysser jeg lidt groft køkkensalt over og så kan de æde alibitum. OG det gør de. Det står tørt men saltet  smelter og fugter derved kullet som de så tar som slik. Har prøvet at give dem det uden salt og så havde det ikke samme interesse. Kul knust skulle stabiliserer maverne. Hvis det ikke virker og jeg syntes der er for mange tynde klatter i hønsehuset, så laver jeg en omgang hønseguf og blander et skvæt kul snulder i og det virker også.
Kunne din hane spise lidt hønseguf med hvidløg osv i ville det måske styrke ham. Uden at jeg dog er ekspert på det område. har bare selv haft en hane der hang, han fik lidt varme fra lampe og hønseguf mm og fri adgang til korn og frisk vand og han kom sig.
Held og lykke
1.5 Australorps store, med stolthed & beundring
1.0 Basenjie
1.0 Foxton
1.0 ægtemand
&
børn, svigerbørn og børnebørn ;-))
;-)

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #37 Dato: 09 Januar , 2012, 21:59 »
Tak skal du ha  :)

Min hane spiser intet af egen vilje... han er alt for svækket til at ta føde selv.

Normalt når jeg ser diarre hos hønsene laver jeg hønseguf, men ham her har jeg ikke opdaget (han er den eneste med diarre ud af mange) så han har haft diarre længe inden der blev taget hånd om det. Idag stod jeg og lokkede med en regnorm der var kommet med porrene ind fra haven...ikke tale om! Han observerede den, og DET er fremskridt  :D

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #38 Dato: 10 Januar , 2012, 07:13 »
Hvordan ser hans klatter egentlig ud nu Karina?

selvfølgelig husker du at give ham riiigeligt med vand..det skulle jo nødigt ende med, at han ikke kan komme af med skidtet??!!

Ja..når man siger nej til en regnorm, så står det sølle til - bliver ormen dog observeret..er der håb forude :D

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #39 Dato: 10 Januar , 2012, 10:31 »
Hans klatter er blevet rigtig fine, og mindre og mindre grønne  /o

Her til morgen måtte han lige advare mig hele 2 gange om noget farligt der kunne være på vej...måske begynder han rent faktisk at få øje på ting nu her i vores køkken  :D

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #40 Dato: 10 Januar , 2012, 10:52 »
Velkommen tilbage til livet Walter *p *y

Køkkenhanen Walter...det er sgu da en flot titel ;D
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #41 Dato: 10 Januar , 2012, 11:43 »
 :D

Og så har vi lige lavet helt nyt køkken, så det må siges at være indviget på behørig vis...ikke engang rynken på næsen fra Adams side af  ::)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #42 Dato: 10 Januar , 2012, 12:52 »
Dejlig nyhed, Karina *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 113
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #43 Dato: 20 Januar , 2012, 06:55 »
Kæmpe stort tillykke med fødselsdagen Karina  <I <I <I

Tør man spørge til, hvordan Walter har det???
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #44 Dato: 20 Januar , 2012, 11:45 »
Tak søde Helle, det var sødt af dig med hilsen  ::)

Walter måtte jeg tilsidst aflive...det gik hverken godt eller skidt, lidt frem og lidt tilbage. Han hang og hang, vågnede op i ny og næ og jeg tænkte nu er den der...men nej!
Jeg fik ham til at drikke selv hvis jeg guidede ham, han ville gerne pille i havregryn jeg lod risle ned i en skål, men han kunne slet slet slet ikke ramme... hverken det ene eller det andet. 3 dage sådan og jeg tænkte, det blir aldrig godt. Måske han tog skade af feberen eller noget, altså inde hovedet  ???

Så må min blandingsmaran snart vokse sig lidt mere mandig og overtage rollen...for Palle har det lidt strengt med at styre 23 damer. Maranhanen har fået en høne som fan, hun vil så gerne gå i haven med ham og følge ham overalt...desværre har han ikke helt forstået fidusen, og tror hun jagter ham  :D Jeg har nogle maraner (1,5) som går omme i en hønsegård...der står han og hænger op af hegnet det meste af dagen, som om han er klar over han er maran  ;)