Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hjælp!!!!! dueunge fundet  (Læst 12461 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nicolaj johansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 58
hjælp!!!!! dueunge fundet
« Dato: 24 August , 2008, 18:17 »
jeg har fundet en dueunge men nu ved jeg ikke rigtig hvad den skal have at spise. jeg har givet den hvede,byg,havre og majs der er blevet kvast til en slags mel og så blandede jeg det op med lidt vand så det blev en slaks grød. kan den leve af det eller skal jeg give den noget andet. og hvor meget og hvor tit skal den have mad? ??? ??? ???

Lee

  • Gæst
Sv: hjælp!!!!! dueunge fundet
« Svar #1 Dato: 24 August , 2008, 19:39 »
Hej Nicolaj
Jeg mener at have hørt, at ærter skulle være et hit til duer ?  Men mon ikke du kan få hjælp hos dyrenes beskyttelse eller nogle vildtpleje stationer?

hilsner,
Lee

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: hjælp!!!!! dueunge fundet
« Svar #2 Dato: 24 August , 2008, 20:09 »
Hvis i ikke ligefrem har katte rendende rundt hvor du fandt den så er det bedste at sætte den tilbage igen da forældrene, i de fleste tilfælde, kommer og fodre deres unger der ikke længere opholder sig i reden.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline nicolaj johansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 58
Sv: hjælp!!!!! dueunge fundet
« Svar #3 Dato: 24 August , 2008, 22:53 »
nej vi har dog ingen katte mere men vi har en jagt glad hund og da reden var ude i haven tager den den helt sikkert men der er også nok nogen ræve, musvåge og duehøge som vil tage den

Offline ghj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 153
  • En smugle tosset er man vel altid...
Sv: hjælp!!!!! dueunge fundet
« Svar #4 Dato: 25 August , 2008, 00:28 »
For ca 1 måned siden fant jeg osse 2 dueunger i min have,deres rede var faldet ned fra træet i et blæsevejr.Jeg viste heller ikke hvad jeg skulle stille op dem så jeg fant en vildtpleje station i roskilde hvor jeg kørte dem ned til.Hende der har den er under dyrenes beskyttelse og hedder Birgit og er rigtig flink.Hun sagde jeg bare skulle komme igen hvis jeg fant nogen fler så du kan da få hendes nr og email så kan du evt. ringe og spøre hvad du skal gøre.
40170611
jahn@post5.tele.dk

Gitte
0.2 Orpington,1Blå,1Gul
0.1 Farverolle,Hvede
0.2 Brahma,Guld sort/båndede
0.2 Maran,Kobberfarvet
0.6 Isa brown
0.3 Gadekrys,lægger lysegrønne æg
0.2 Dv.Kochin,Sort
0.1 Dv.Kochin,Gul
1.3 Dv.silke m.skæg,Hvid
0.1 Dv.silke,Sort
1.0 Engelsk Springer Spaniel
1.0 Amr.Cocker Spaniel
Div.Katte og en husbond

Offline nicolaj johansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 58
Sv: hjælp!!!!! dueunge fundet
« Svar #5 Dato: 25 August , 2008, 21:22 »
jeg vil ikke køre den et sted hen fordi det er meget besvær for en enkelt dueunge så ville jeg hellere aflive den

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: hjælp!!!!! dueunge fundet
« Svar #6 Dato: 26 August , 2008, 12:25 »
Men du kan jo ringe på nummeret, og få lidt gode råd, da personen åbenbart har erfaring med at opmade duer.

Danny
Himlen bør altid være blå!