Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dræber snegle.  (Læst 3596 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Dræber snegle.
« Dato: 09 Juli , 2011, 22:12 »
Jeg vil høre om der er nogle af jer der har erfaring med dræbersnegle og E-colibakterier.
Det er sådan at jeg har Tragopaner gåede i min store åbne voliere.
de har gået her i 4-5 år uden problemmer.
Vi har tidligere haft lidt dræbersnegle men har været påpasselig med at finde og aflive dem om aftenen når de var kommet frem.
I volieren har der kun været opserveret enkelte snegle.
Men i år og efter alt det vand der er kommet på det sidste vælter det ind med dræbersnegle som det er umuligt at holde dem nede.
I volieren har vi aflivet adskildelige dræbernsnegle.
Min ene Tragopan høne blev syg og døde. Nu er det galt med den anden høne også.
de er nu flyttet til indendøres voliere hvor der ikke er snegle og sat på medicin mod Colibakterier som jeg er sikker på er skyld i det første dødsfald.

Hvilke erfaringer har i med dræbersnegle og Colibakterier.   

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Dræber snegle.
« Svar #1 Dato: 10 Juli , 2011, 00:27 »
Det var dog noget træls noget.
Her har vi masser af dræbersnegle, men ingen erfaringer med e-coli.
Sneglene holder sig fra diverse gårde og volierer. Heldigvis.

Vi dyrker do gikke salat etc. netop fordi, vi har fået at vide, at har en snegl vandret henover kan man få grimme diarrer - også selvom man vasker salaten.

Krydser fingre for dine tilbageværende tragopaner - og for at andre ved mere om emnet.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Dræber snegle.
« Svar #2 Dato: 10 Juli , 2011, 17:23 »
Det lader til at Tragopan hønen har det lidt bedre i dag.
Dette bestyrke min mistanke om colibakterier fra sneglene, da medicinen er beregnet direkte mod colibakterier.

Det er noget træls.
Først var der problemmer med en spurvehøg der kostede mig en del tropeduer. Nu er den forsvundet og der har været ro næsten hele sommeren. Der er formentlig en der har nakket den.
Så kommer sneglene i stedet for.
Heldigvis æder tropeduerne ikke snegle, men det er noget kedeligt at Tragopanerne er henvist til 4 kvadratmeter frem for 130 som de er vandt til.
Jeg har overvejet om det måske var en mulighed at ligge 10-15 cm. sand i bunden og om det muligvis kunne holde sneglene ude.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Dræber snegle.
« Svar #3 Dato: 10 Juli , 2011, 17:29 »
Jeg vil tro, at sand eller grus vil være effektivt - ihvertfald, hvis det er tørt og er en bræmme på en halv meters penge.
Gruset vil klistre fast i sneglens slimfod og være meget ubehageligt at gå på.

Da vi endnu orkede at have køkkenhave, hegnede vi den mod sneglene, ved at lave en kant i metalplade, ca. 15 cm høj, og med et lille udhæng foroven. Den forcerede de ikke - før ukrudtet blev så højt, at det faldt ud over kanten ;(

En eller anden form for sneglehegn er nok en god plan, for det andet... arh... det er jo noget federe at have dem i den store voliere!

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Dræber snegle.
« Svar #4 Dato: 10 Juli , 2011, 20:05 »
Jeg vil også foreslå sneglehegn, Bjarne.
Min veninde har haft bøvl med sine katte, de blev syge af e-coli. De er kun ude i en kattegård. Hun havde bl.a. en hunkat der aborterede pga. af at de var syge af e-coli.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Laila

  • Bruger
  • Indlæg: 476
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
Sv: Dræber snegle.
« Svar #5 Dato: 12 Juli , 2011, 10:18 »
Lyder trælst med dine fugle Bjarne  :(

De der dræber snegle bringer da også flere og flere dårligdomme og irritationsmomenter med sig! Jeg bryder-mig-meget-lidt-om-dem af et godt hjerte!

Har jo selv bekæmpet sneglene med moskus  /o Og nu undre det mig så lidt, er ænderne mere modstandsdygtige over for Coli-bakterier? Kan snildt forestille mig sneglene slæbe rundt på coli....
Og har også i mine glade marsvineopdrætterdage, haft en coli-infektion iblandt mine dyr, der tog livet af størstedelen....
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand