Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ØV,Øv,Øv nu har jeg også haft besøg af ræven  (Læst 441 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lonekh

  • Bruger
  • Indlæg: 113
ØV,Øv,Øv nu har jeg også haft besøg af ræven
« Dato: 05 Maj , 2011, 12:53 »
Øv, hvor er det træls, jeg vågnede (heldigvis) ved to tiden i nat ved en masse larm ude i haven og da jeg kom derud var ræven på besøg. Vi har haft 15 kyllinger og min store dejlige hanefar gående. Hanefar en gul/sort sømmet orpington, der var den mest modige og omsorgsfulde hane man kan tænke sig. Hanefar var væk og en kylling. Hanefar fandt jeg i morges, Ræven har prøvet at trække ham igennem et hegn, der var alt for tæt, så han har kun spist hovedet  :'(.
Vi ved godt, at de ikke var maksimalt sikret, men det har været fantastisk sjovt og hyggeligt, at ha´ dem gående ude i vores have, i modsætning til folden. men vi må bare gi´ os og sætte resten om i hønsegården. Vi skal med tiden have udviddet vores hønsegård, men har desværre ikke tid lige nu. Øv, Øv.               
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: ØV,Øv,Øv nu har jeg også haft besøg af ræven
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2011, 13:01 »
åhr øv altså  :'(

vi har 2 silker gående ved siden af vores terrasse. I børnenes legehus og med et lavt hønsehegn omkring. Om natten spærrer vi døren med en blomsterkrukke, så den ikke kan åbne, men kun når vi husker det. Og vinduet med skodder kan blæse op, så vores høns bor også SÅ dejligt lige dér hvor man glæder sig mest over dem, men det ER bare en stor risiko. Jeg ville græde i flere uger, hvis ræven tog dem, jeg ELSKER de små uldtotter, og jeg ville HADE at skulle lave om på forholdene til et nyt hold. Men hvis ræven ikke fjernes, ved han jo hvor der er tag-selv-bord, og så er man nok nødt til at gøre noget, desværre.

Jeg føler med dig. Æv altså.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: ØV,Øv,Øv nu har jeg også haft besøg af ræven
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2011, 13:32 »
Øv, Lone *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: ØV,Øv,Øv nu har jeg også haft besøg af ræven
« Svar #3 Dato: 05 Maj , 2011, 16:00 »
Hvor trist Lone. Det må have været et kedeligt syn. Trøstekrammer herfra *t!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: ØV,Øv,Øv nu har jeg også haft besøg af ræven
« Svar #4 Dato: 05 Maj , 2011, 19:20 »
Øv altså, jeg tror de dumme ræve er ved at blive for raske...
 *t kan vi ikke kalde dem en innovativ art lige som "dræbersnegle" ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Lonekh

  • Bruger
  • Indlæg: 113
Sv: ØV,Øv,Øv nu har jeg også haft besøg af ræven
« Svar #5 Dato: 07 Maj , 2011, 17:31 »
Jeg er udover, at ha mistet hanefar, også ret frustreret over, at jeg ikke kan have mine hyggelige kyllinger i haven øv, øv. Mine boede i et halmhus, så det var ikke rævesikret om natten, så kan jeg lære det, kan jeg.           
Mvh Lone
1,2,25 Brahma
0,2 blandingshøns
0,3,2 skotsk højlandskvæg
1.0. tysk langhåret hønsehund
1,0 tysk ruhåret hønsehund
1,0 kat
1 lækker mand

Offline Mico

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 160
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
Sv: ØV,Øv,Øv nu har jeg også haft besøg af ræven
« Svar #6 Dato: 08 Maj , 2011, 16:59 »
Det er da rigtig ærgeligt  *t *t, øvøvøv!!!Jeg håber det ikke sker igen *k *k *k. Jeg er også nervøs ved tanken om at ræven kommer, det er heldigvis ikke sket for mig.
Og hvis det skete ville jeg nok græde i flere timer, de er som familie for mig.

Et godt tip til at holde ræven ude er at putte sten rundt om hønsehuset og grave solide plader ned i siderne om hønsehuset. Og også at bruge kyllingenet den første meter op så ræven ikke kan ødelægge hønsenettet (det kan de faktisk godt!)

Jeg håber det hjælper! *l

Mico.
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: ØV,Øv,Øv nu har jeg også haft besøg af ræven
« Svar #7 Dato: 08 Maj , 2011, 17:21 »
Ja det er super ærgeligt

Til gengæld bliver man jublende lykkelig når ens udkårne forærer en 120 tentorpæle og 1 km tråd i fødselsdagsgave.

Men nu har jeg altså også fodret ræven med små hundrede stk fjerkræ over 4 år. Senest for 2 dage siden ... og vil her påpege at det var fordi det var lykkes ræven at grave 5-6 store sten væk som ellers lå i bunden af hegnet.

Men NU får jeg endelig elhegn op  *o

Det hjælper ikka at prøve at fjerne ræven ...for nye står klar til at overtage territoriet ... og hvis bestanden daler feks pga jagt så øger hunnen antallet af kuld . Desuden nyder jeg at se den smukke rævefamilie lege ovre på højen i de lyse sommeraftener  /o

Det eneste der dur er at sikre sine dyr bedst muligt .. mine høns er udelukkende ude under opsyn.
Med venlig hilsen Søs