Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Overlevelsestur??  (Læst 5172 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Overlevelsestur??
« Dato: 24 Juni , 2008, 09:27 »
Jeg fik en underlig opringning i går:
En yngre mand ringede op og præsenterede sig, sprugte, om det var mig, der havde silkehøns til salg.
Jow da: kyllinger, en skruk med kyllinger og 2 voksne høns.
Nå, spurgte ungersvenden, om de så var klar til at slagte og spise?
???
Jo, for de var nogen stykker, der skulle på overlevelsestur og så selv slå maden i hjel.
Jeg sank lige et par gange: Om de ikke kunne finde noget billigere og mere egnet?
Næh, det kunne de ikke..
Okay, kammerat, for det første synes jeg, det ville være synd, for det andet, der er ikke meget mere kød på en silkehøne end på en solsort, og med blå hud ville den nok tage appetitten.
Så enden på samtalen blev, at han måtte finde sin madpakke et andet sted.
Bagefter tænkte jeg på, at de da kunne komme herud, overvære slagtning og rensning af en dum hanekylling, og, hvis de overlevede det, kunne de få den med hjem til middag. Men jeg havde egentlig ikke lyst til at få besøg.. :P
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Overlevelsestur??
« Svar #1 Dato: 24 Juni , 2008, 13:19 »
Han skulle vist hellere tage nogen dåser baked beans og et par jaka-bove med.  <B Han kunne da også fange dræbersnegle og måske et par krager/alliker, dem er der nok af.

Formentlig ville han besvime når han så blod, især hvis han selv svang øksen. Godt du affærdigede ham, Lone. Man skal høre meget før ørerne falder af.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Linda Andreasen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 935
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Overlevelsestur??
« Svar #2 Dato: 24 Juni , 2008, 21:32 »
 <: <B Ja nu kan de jo så bare sidde der på deres overlevelses tur med klud til øjene  <W og spise kiks.
Der er altså nogle mennesker som skulle spænde hjælmen. <Q
Undskyld mit sprog men den skulle altså ud.
 <E Godt gået Lone
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

helle skøtt

  • Gæst
Sv: Overlevelsestur??
« Svar #3 Dato: 26 Juni , 2008, 21:31 »
Godt svaret!
Det er meget imponerende, hvad folk finder på.
Jeg har lige i dag måtte aflive en høne, fordi hun havde fået en diskusprolaps. Og jeg tudede i timevis bagefter. Og hanen, der havde kommet til at hoppe for ivrigt på hende, fik samme tur. (Han var smuk som en gud men noget hidsig og meget, meget ung og ivrig med damerne...)
Selv om jeg selv valgte, at han skulle væk, tudede jeg da igen som et lille svin.
Overlevelsestur min bare. De skulle prøve det virkelige liv.  >:(


Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Overlevelsestur??
« Svar #4 Dato: 26 Juni , 2008, 21:33 »
Jeg har lige i dag måtte aflive en høne, fordi hun havde fået en diskusprolaps.

Nu bliver jeg sgu nysgerrig... Hvordan ser man at en høne har fået en diskusprolaps??  :D

Danny
Himlen bør altid være blå!

helle skøtt

  • Gæst
Sv: Overlevelsestur??
« Svar #5 Dato: 26 Juni , 2008, 21:45 »
Hun kan ikke gå.
Først gik hun ligesom rundt 'i knæ' - hedder det ikke det, når man sidder på hug og forsøger at gå?
Jeg fangede hende og isolerede hende - jeg vidste jo ikke, hvad hun fejlede - men kunne godt se, at hun var i knibe...  :-[
Dagen efter ku hun slet ikke bevæge benene - de hang bare, men dyrlægen mente, hun skulle have en chance til i dag (et døgn) - så hun fik en indsprøjtning, der skulle tage hævelsen, hvis det nu 'bare' var en hævelse, der skulle trykke på nerverne...
Men det var det altså ikke.  :'(
Dyrlægen, der er meget dygtig til høns, siger, at det kan komme af, at hanen ved at træde hende, kommer til at give ryggen et skrub, ligesom hvis vi andre laver en superforkert bevægelse...

MartinJ

  • Gæst
Sv: Overlevelsestur??
« Svar #6 Dato: 26 Juni , 2008, 23:15 »
Helle-
Måske skulle du fortælle de drikfældige ungersvende hvad der sker med unge flotte bedækningslystne fyre på din matrikel. Måske det kunne ta den værste kådhed i overlevelsesflokken.

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Overlevelsestur??
« Svar #7 Dato: 27 Juni , 2008, 08:45 »
 ;D ;D :o Ja jeg tro også de ville smutte
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

helle skøtt

  • Gæst
Sv: Overlevelsestur??
« Svar #8 Dato: 29 Juni , 2008, 11:18 »
Helle-
Måske skulle du fortælle de drikfældige ungersvende hvad der sker med unge flotte bedækningslystne fyre på din matrikel. Måske det kunne ta den værste kådhed i overlevelsesflokken.

 ;D ;D ja, de kan bare ringe!