Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lokkemad til rotter og mus.  (Læst 21185 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kim Stenderup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Lokkemad til rotter og mus.
« Dato: 23 December , 2010, 09:34 »
Hej.
Jeg har haft nogle mystiske udgravninger i forbindelse med min andegård og beholderen til fjerkræmøg. Det kunne være Rotter men også Halsbåndsmus. Nu har jeg bestilt nogle fælder af tråd for at fange dem levende, men hvad er den bedste lokkemad til at lokke dem i fælden med? Grunden til at jeg ikke vil bruge gift eller smækfælder er, at mine katte kan komme til, der hvor jeg vil stille fælderne op.

Vh Kim.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Lokkemad til rotter og mus.
« Svar #1 Dato: 23 December , 2010, 10:05 »
Marcipan, peanutbutter, chokolade,
Ifbm rotter har jeg haft stor succes med peanutbutter.

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Lokkemad til rotter og mus.
« Svar #2 Dato: 23 December , 2010, 12:04 »
Marsbar har flere skadedyr på samvittigheden her på matriklen   /o
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Lokkemad til rotter og mus.
« Svar #3 Dato: 23 December , 2010, 12:14 »
Jeg plejer nu selv at spise slikket og nøjes med at putte friske hønsepiller i fællerne.
Jo friskere foderet er jo mere lugter det og jo større tiltrækning har det på skadedyrene.

Offline Jytte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 144
Sv: Lokkemad til rotter og mus.
« Svar #4 Dato: 23 December , 2010, 12:19 »
Her er det yankiebar og rødvin, anbefalet af proff. rotte fænger, der fanger rotter  ;D
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand

Offline Kim Stenderup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Lokkemad til rotter og mus.
« Svar #5 Dato: 24 December , 2010, 07:15 »
Ok, jeg kan konkludere, at jeg skal smide lidt sødt i til skadedyrene, mens jeg selv nupper et glas eller to i ventetiden  ;D
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline Kim Stenderup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 113
Sv: Lokkemad til rotter og mus.
« Svar #6 Dato: 05 Januar , 2011, 06:11 »
Har haft fælderne ladet med marsbar i 14 dage uden det store resultat, men skiftede til en håndfuld af den blanding mine høns og duer får. Og det gav gevinst: en rotte der målte 40 cm fra snude til halespids gik i fælden i går. 3 hagl fra et luftgevær gjorde det af med den og fælden er nu sat op igen, for at se om det blot var en omvandrende single eller om der bor en hele familie nede under brændeskuret.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.