Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk uden æg?  (Læst 2499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Indianer

  • Gæst
Skruk uden æg?
« Dato: 14 Maj , 2008, 10:57 »
Jeg har to høns, som tilsyneladene har ligget sig skruk, men der er ingen æg under den ene, og under den anden, ligger der kun 3 æg..

De har ligget der en 4 dage nu, og har tabt fjerdene på maven. Det ignorerer mig helt.

Igår løftede jeg dem ud af reden, for at se, hvad som var på færde. Og der blev de bare siddene hvor jeg havde sat dem, i flere minutter, hvor jeg kunne kæle for dem og alt muligt, før de kom til sig selv... Kort tid efter, lå de på reden igen..

Er der nogen af jer som kender til det? Hvad skal jeg stille op?...  ???

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Skruk uden æg?
« Svar #1 Dato: 14 Maj , 2008, 11:11 »
Tja, du kan jo vælge at skaffe nogle æg og lægge under dem, og lade dem ruge kyllinger ud, men husk at du skal lægge alle de æg der skal ruges ud, under hønen på samme tid, så der ikke bliver forskel på dagen hvor de klækker, en høne ruger i ca 21 dage.
hvis du ønsker at de ikke skal ruge, så må du jage dem af reden, men det er svært og kræver en ihærdighed der er større end hønens, men det er stadig svært.
Hvis du lader dem ligge, ja så kommer der måske kylinger ud af de 3 æg der ligger under den ene høne og ingenting hos den anden, og du kan regne med at de bliver liggende længe ud over de 21 dage hvis der ikke kommer kyllinger.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Skruk uden æg?
« Svar #2 Dato: 14 Maj , 2008, 16:43 »
Hej!  :)
Skal de ikke ruge kan du prøve at flytte dem til et andet rum, hvis du har mulighed for det. Derved kan de måske helt glemme at de er skruk:
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk