Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hanen vil ikke ind i hønsehuset  (Læst 4071 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tågehøj

  • Gæst
hanen vil ikke ind i hønsehuset
« Dato: 13 Maj , 2008, 22:03 »
Er der nogen der har oplevet at en ny hane ikke vil ind i hønsehuset om natten, men hellere bliver ude i hønsegården alene? Vores høns er flyttet ind i pinsen. 3 New Hampshire lørdag og Isa Brown hane og 2 høns om søndagen. 1.nat lå en IB høne og hanen uden for, 2. og nu også 3. nat ligger hanen ude under hønsehuset alene. Jeg tror slet ikke den har været oppe af trappen og indenfor. Ellers fungerer den fint, holder styr på flokken, hopper på hønsene en gang i mellem, og sørger for at alle kommer ind i hønsegården efter udgang. Den vil bare ikke ind og sove! Er det et problem, eller tror I vi bare skal lade den være der ude?

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: hanen vil ikke ind i hønsehuset
« Svar #1 Dato: 13 Maj , 2008, 22:09 »
Som du selv er inde på så har hane sikkert slet ikke været inde i huset og han ved derfor ikke hvad han går glip af. Hvis der heller ikke var nogen trappe det sted han kommer fra så kan han da slet ikke finde ud af hvordan det forgår.
En god ting når man får nye dyr er altid at sætte dem ind i huset og selv lade dem går ud.
Hvis du et par aftener i træk fanger ham og sætter ham ind til hønsene så skal han nok lære det. Gør det inden det bliver helt mørkt så han selv har en chance for at se hvad der sker men også så han selv kan finde på pind.

Danny
Himlen bør altid være blå!

tågehøj

  • Gæst
Sv: hanen vil ikke ind i hønsehuset
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2008, 22:17 »
god ide. Vi tænkte jo bare at når hønsene selv kunne finde ud af det og gå derind, begyndte han måske at undre sig over hvor de blev af! Vi må prøve dit forslag i morgen, at gå ned og indfange ham nu, er vist lidt vildt.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: hanen vil ikke ind i hønsehuset
« Svar #3 Dato: 13 Maj , 2008, 22:23 »
Han er sikkert meget rolig nu. ;) Men ja han skal vel også opdage at han bliver flyttet så nok god ide at vente.  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Liv

  • Bruger
  • Indlæg: 279
Sv: hanen vil ikke ind i hønsehuset
« Svar #4 Dato: 13 Maj , 2008, 22:44 »
Han er måske tilbageholdende over for nye og ukendte ting. Vores hane gør heller ikke noget nyt uden at blive presset til det. Den dag han og vores tre høns flyttede ind hos og havde været lukket inde i hønsehuset i ca. en time, var han den sidst til at gå ud i hønsegården, da de fik lov til det. Han gik kun derud, fordi han ikke kunne kalde hønsene ind til ham igen. I dag var de alle ude i haven for første gang og igen var han den sidste til at gå ud og han var ikke glad for det!! Han kunne heller ikke finde ind i hønsegården igen...han stod forvirret udenfor hegenet, mens hønerne havde fundet ind i hønsegården og begyndte at gå ind i hønsehuset ::) Han er en meget sød og rar hane, men hjerneceller har han ikke mange af!!!!

Det kan måske også være racen. Jeg mindes at have læst i en anden tråd, at nogle Isa Brown kan have en tendens til at holde sig på jorden og ikke at ville op på pinde. Tager jeg helt fejl?
Venlig hilsen
Liv

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: hanen vil ikke ind i hønsehuset
« Svar #5 Dato: 13 Maj , 2008, 23:00 »
Eller også er han bare en kylling ligesom min hane Georg er. Han er den største pipskid, men han passer hønsene godt.  :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: hanen vil ikke ind i hønsehuset
« Svar #6 Dato: 14 Maj , 2008, 22:13 »
Jeg plejer når jeg får nye dyr, at lade dem gå inde i 2 til 3 dage, så har jeg ingen problemer med at de ikke kan fine ind  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte