Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanelammelse  (Læst 6754 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Hanelammelse
« Dato: 06 Maj , 2008, 22:18 »
Er der nogen herinde som kender til hanelammelse????
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hanelammelse
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2008, 22:39 »
Mener du hønselammelse, men at det er en hane der er ramt? Mareks Disease har jeg døjet med ved de soret hollænder for mange år siden nu. Du kan læse om det under artikler om sygdomme.

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: Hanelammelse
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2008, 22:42 »
Nej det er den som kun rammer hanner.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hanelammelse
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2008, 22:52 »
Den kender jeg ikke.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hanelammelse
« Svar #4 Dato: 06 Maj , 2008, 23:23 »
Den eneste form for lammelse jeg kender der lammer hannen, er den virus der kaldes pjekitisfiluribus, og den er meget smitsom, men som sagt kun mellem hanner.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: Hanelammelse
« Svar #5 Dato: 06 Maj , 2008, 23:41 »
Det er fordi vi har hugget hovedet af en hane idag og jeg er meget bekymret for om min mand har fået en virus da han skar sig på øksen.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: Hanelammelse
« Svar #6 Dato: 06 Maj , 2008, 23:44 »
Hvad er pjektitisfiluribus??? Den har jeg aldrig hørt om.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: Hanelammelse
« Svar #7 Dato: 06 Maj , 2008, 23:55 »
Det er fordi vi har hugget hovedet af en hane idag og jeg er meget bekymret for om min mand har fået en virus da han skar sig på øksen.
Altså en slags hanelammelse. Skal lige tilføje at han har vasket hænderne efterfølgende.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hanelammelse
« Svar #8 Dato: 07 Maj , 2008, 08:25 »
Ligger han stadig lammet på sofaen, eller er han kommet sig en smule? ::) 
Pjekitisfiluribus er netop en virus der rammer hanner især hvis de har arbejdet hårdt  ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hanelammelse
« Svar #9 Dato: 07 Maj , 2008, 08:42 »
Og netop onsdag er en særlig farlig dag for omtalte virus
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hanelammelse
« Svar #10 Dato: 07 Maj , 2008, 11:25 »
Åh så faldt ti øren :)

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: Hanelammelse
« Svar #11 Dato: 07 Maj , 2008, 22:52 »
Finn-alle dage er farlige!
Idag spurgte jeg til hvordan hånden og hanelammelsen havde det. "åhhhh det banker og dunker" siger han.

Så begyndte jeg at tænke om det mon kunne være sofanus virus istedetfor.

Iøvrigt så var det den hane som jeg lige havde opdraget med godt resultat. Den som jeg løb rundt i hele haven efter. Ak sådan kan det gå-det har nok været for meget med den kvindelige dominans for hønerne ville ikke parre sig med ham. Måske kan det være fordi han har tabt ansigt til mig og det er måske for uværdigt for en høne.
Hønsene:" så du det magda? og jeg som troede han var en rigtig mand. Men der løber han afsted fra mennesket med de hvide træsko uden at tage kampen op. Det er dog for galt-han skal ikke regne med at jeg bliver hos ham mere"
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Hanelammelse
« Svar #12 Dato: 08 Maj , 2008, 09:25 »
 ;D ;D ;D ;D ;D

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hanelammelse
« Svar #13 Dato: 08 Maj , 2008, 09:42 »
Altså Mimi, hvis det er sofanus virus, så håber jeg du ved at det kan udvikle sig til sofaholic og så bliver han helt værdiløs indtil du skifter sofaen ud  :o

Hvordan kunne du dog finde på at fortælle ham, at han kune få hanelamelse af det lille sår, det kan jo udvikle sig katastrofalt for dig selv ???
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn