Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: duer  (Læst 23378 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: duer
« Svar #30 Dato: 11 Oktober , 2010, 10:45 »
Jeg bruger ofte smily når jeg sender interne breve.
Men når det drejer sig om oplysninger fra og til myndigheder samt faktuelle oplysninger vil det som det nævnes virke noget forvirende og man vil være i tvivl om man skulle tage det alvorligt eller ej.

Smily er fine i de tilfælde man fyre en lille vitighed af for at markere at det bare er sjov og balade, som der i allerhøjeste grad også skal være plads til.

Så det er ikke fordi at jeg er en gammel sur mand  ;D at jeg i nogle tilfælde ikke bruger smily

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: duer
« Svar #31 Dato: 11 Oktober , 2010, 11:26 »
Jeg bruger ofte smily når jeg sender interne breve.
Men når det drejer sig om oplysninger fra og til myndigheder samt faktuelle oplysninger vil det som det nævnes virke noget forvirende og man vil være i tvivl om man skulle tage det alvorligt eller ej.

Smily er fine i de tilfælde man fyre en lille vitighed af for at markere at det bare er sjov og balade, som der i allerhøjeste grad også skal være plads til.

Så det er ikke fordi at jeg er en gammel sur mand  ;D at jeg i nogle tilfælde ikke bruger smily

Nei du ser faktisk ganske hyggelig ud på billedet ;)


Men er enig i at det ikke passer med smiley i refererte lover og regler, da havde nog de som skrev dem brugt det.  ;)
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Alfred Kirk

  • Bruger
  • Indlæg: 377
Sv: duer
« Svar #32 Dato: 15 Oktober , 2010, 01:43 »
Vil du have gode resultater ud af duerne, så bør de gå allene. Høns og fasaner kan både ødelægge æg og unger.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Leif-K

  • Gæst
Sv: duer
« Svar #33 Dato: 30 November , 2010, 10:47 »
Duer må gerne gå sammen med hønsefugle /o

Du har ret i at duer gerne må gå sammen med hønsefugle.Det er der ingen der kan forbyde dig.Men lad være.Du risikerer at få hønseæggene inficeret med salmonella.En due er en stor salmonellabombe.

GKV

  • Gæst
Sv: duer
« Svar #34 Dato: 30 November , 2010, 11:06 »
@ Leif-K

I den anden tråd er du inde på at duerne også kan smitte de andre fugle med coccidiose og nu her er det salmonella.Er der noget videnskabeligt belæg for det?

Jeg kan forstå, hvis vi taler om vildtlevende duer, som de der huserede i byerne før i tiden, men tamduer hvor nogle måske ikke engang flyver frit!!!

Jeg har en dueunge gående i samme rum som mine kyllinger og enkelte silkehøns, men har da ikke observeret nogen form for sygdom.

Jeg overvejer stærkt at skulle have lidt duer, men ikke at de skal være i samme gård som hønsene, deraf spørgsmålet.

VH Gunni.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: duer
« Svar #35 Dato: 30 November , 2010, 22:07 »
Vi havde ingen problemer med sygdom da duer og høns gik sammen. Til gengæld ødelagde hønsene duerederne (og lagde æg i dem ::)) og derfor bor de nu hver for sig. Mon ikke det er de fritflyvende duer, der kan være et problem? Ligesom vi også har fået både utøj og coccidiose fordi vores kyllinger går i græsningsbure på plænen hvor der både går vilde fasaner og duer....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: duer
« Svar #36 Dato: 11 December , 2010, 10:56 »
HJÆLP

jeg har fundet en due, og så vidt mit utrænede øje kan se (med flittig brug af nettet
drejer det sig om en gierdue gulfarvet
den er helt tydeligt vant til at blive håndteret , men er ikke ringmærket
jeg kan ikke bare slippe den fri for den vil hellere spadsere end flyve , og det syntes mine katte er en vidunderlig ide
så hvad gør jeg ?????????
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: duer
« Svar #37 Dato: 11 December , 2010, 11:21 »
Prøv at kontakte din lokale racedueforening. Hvis den er tam, har den jo nok en ejer, der er ked af det.....
Ellers er der jo flere muligheder: spis den ;D
eller kom herned med den (Nordfalster....). Den må da gerne bo her. Men det bedste er at finde rette ejermand. Den er nok bare blæst ud af kurs på den daglige motionstur og bor et sted i nærheden.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Gitte J.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 50
  • Lad altid solen skinne!!!!
Sv: duer
« Svar #38 Dato: 13 December , 2010, 10:58 »
Vil du have gode resultater ud af duerne, så bør de gå allene. Høns og fasaner kan både ødelægge æg og unger.

Som Alfred skriver så er det ikke tilrådeligt at holde høns og duer sammen hvis man vil have duerne til at yngle..... med mindre at hønsene/fjerkræene ikke kan flyve.
Problemet er at de høns som flyver, ofte flyver op til duernes reder og ligger sig deri (min erfaring med danske landhøns og duer). Dog er der ingen problemer hvis det er en stille ikke flyvende race (fx. silker), da de lader duernes reder og redepladser i fred (egen erfaring med silker og duer).

Dog kan det også være den omvendte verden.... jeg har en meget dominerende due-han, som har det med at beslaglægge en af mine silkehønse-rede, når der er æg deri.... disse silkeæg vogter han med næb, vingeslag og klør.  :)