Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: agressiv overfor nye vagtler  (Læst 2633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
agressiv overfor nye vagtler
« Dato: 10 August , 2010, 13:27 »
Hej,

jeg har lige været på besøg hos søde mennesker, og kom hjem med 2 vagtelunger til at supplere vores flok på 2,3. Men den ene hane er virkelig aggressiv i sin jagt på de nye små og hapser dem i nakken. Er de bare kommet netop som han har fået smag for damer, skal jeg skynde mig at skille dem ad igen, eller..? Hjælp...!  ???
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: agressiv overfor nye vagtler
« Svar #1 Dato: 10 August , 2010, 13:34 »
De 2 ny, er det høner? så er han nok ved at prøve ;D giv dem lidt tid inden du skiller, det var måske bedst at fjerne ham et par dage ( isolationsfængsel). Så kan han lære det.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: agressiv overfor nye vagtler
« Svar #2 Dato: 10 August , 2010, 13:42 »
ha ha - så kan han lære det - virker det virkelig på vagtler?!?!

hvor tidligt kan man se på tegningen på hanerne, at det ER haner? De 2 små ligner nemlig hinanden, og er vildtfarvede, men den ene har hvide spejl på vingerne, kan den under nogen omstændigheder være en hun?

De var ikke sammen i 4 sekunder, før han sad i nakken af den ene og han lader ikke til at foretrække en - han virker bare rimelig trængende. Han var også lige i nakken af en af dem på hans egen alder. Jeg vil jo bare helst ikke risikere at han stresser dem ihjel.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline skjoldan

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 41
Sv: agressiv overfor nye vagtler
« Svar #3 Dato: 13 ſeptember , 2010, 13:26 »
når de er 4-6 uger kan du se om det er hanner eller hunner men han går nok bare efter dem fordi de er nye og ikke "hører" til der hos ham (han er jo ik far til dem) min svigerfar lavede det samme bare omvendt han havde små unger og købte så en ny han da den gamle var stukket af og den nye dræbte alle ungerne 

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: agressiv overfor nye vagtler
« Svar #4 Dato: 13 ſeptember , 2010, 13:42 »
den ene unge overlevede og er nu "1 af de 4 hunner" - der er p.t. 2 hanner til de 4 og de går sammen. Nu hvor det bliver koldere og mørkere, kan vi så lade dem fortsætte sådan? De virker alle til at komme godt ud af det sammen - også de 2 hanner.

Jeg har fået mulighed for at opstille ynglebure, men de er kun ca. 60x80 cm. i bundmål, og jeg synes jo måske at så længe de er gode venner, så vil det være bedst om alle har MEGET god plads.

Hvis vi skiller os af med den ene han (hvis der altså opstår problemer igen), er der så for mange hunner til 1 han?
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.