Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kylling med tynd mave.  (Læst 6166 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ole Nørgaard

  • Bruger
  • Indlæg: 116
    • Strynø Hereford Kød
Kylling med tynd mave.
« Dato: 23 April , 2008, 12:01 »
Hej, vi har en kylling, på nu 3½ uge, som har tynd mave på tredie dag. Hvad kan vi gøre ved det? Er hønseguf for stærk for sådan en ung kylling eller kan vi give hende A38?
Med venlig hilsen
Nørgaard

PT. 24 rugeæg - 8 creamlegbar, 6 blanding af creallegbar og maran, 6 bielefelder og 4 af maran..

Vi har økologisk Hereford kvæg som vi sælger som levende dyr og som slagt. Vi har 3 islandske heste samt 5 gamle pensionerede får samt 1 stk. Lagotto hanhund med navnet Luca..

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Kylling med tynd mave.
« Svar #1 Dato: 23 April , 2008, 12:05 »
Ja det vil jeg mene.

Lidt A38 med havregryn lidt sukker og lidt salt, ville jeg give den og helt rent vand.

God bedring ;)

Offline Alex

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Sv: Kylling med tynd mave.
« Svar #2 Dato: 23 April , 2008, 13:29 »
Hønseguf er rigtig godt men lidt stærkt for en lille kyllinge mave
jeg giver mine trækul i en lille bakke ved siden af deres foder og det hjælper mod tynd mave det kan købes i dlg i små poser til ingen penge
MVH. Alex
ikke til at leve uden alt mit fjerkræ, opdrætter af Antwerpner Chabos Sumatra og Paduaner ænder Minon cayuga ænder løbeænder mandarinand brudeand damand med top Gæs Canada gæs

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Kylling med tynd mave.
« Svar #3 Dato: 23 April , 2008, 15:55 »
Hej


En gang danskevand eller cola gør undeværker, jeg har selv et hold kyllinger som har fået tynd mave og de har været på en danskvand kur i to dage og der er kommet sig helt.


Tommy

Offline Ditte

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 171
  • Alt Godt Fra Haven.....
Sv: Kylling med tynd mave.
« Svar #4 Dato: 23 April , 2008, 20:12 »
Purløg hakket i små stykker sammen med foderet, stabiliserer maven og styrker modstandsdygtigheden overfor indvoldsparasitter....
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline Ole Nørgaard

  • Bruger
  • Indlæg: 116
    • Strynø Hereford Kød
Sv: Kylling med tynd mave.
« Svar #5 Dato: 25 April , 2008, 12:16 »
Hej, tak for jeres gode svar. Vi prøver os frem og det ser ud til, at den er fit for fight igen.
Med venlig hilsen
Nørgaard

PT. 24 rugeæg - 8 creamlegbar, 6 blanding af creallegbar og maran, 6 bielefelder og 4 af maran..

Vi har økologisk Hereford kvæg som vi sælger som levende dyr og som slagt. Vi har 3 islandske heste samt 5 gamle pensionerede får samt 1 stk. Lagotto hanhund med navnet Luca..

Indianer

  • Gæst
Sv: Kylling med tynd mave.
« Svar #6 Dato: 03 Maj , 2008, 23:40 »
Døjede også med at mine høns havde tynd mave på et tidspunkt. Fik noget pulver af dyrlægen som jeg skulle blande id eres drikkevand..

Men fik at vide, at trækul er et gammelt husmor-råd, dog ikke til tynd mave, men til forgiftninger. For trækullet suger giften. Men generelt tynd mave battede det ikke ved.