Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mine vagtler er stukket af...  (Læst 11442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mine vagtler er stukket af...
« Svar #15 Dato: 04 August , 2010, 11:34 »
Jo hun ligger godt nok  :D
Så venligst kryds fingre *k og send gode vibrationer for en god rugning de næste ca 23 dage, og derpå endnu flere gode vibrationer for at de små myr klarer sig *k *k *k  <+
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Mine vagtler er stukket af...
« Svar #16 Dato: 04 August , 2010, 11:43 »
Det bliver spændende, det er fugt/kulde fra gulvet du skal være obs på når de små ny kommer.
Måske et bid gulvtæppe i et hjørne med lidt skjul kunne friste dem lidt, det kunne jo holde fusserne varme om natten.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Mine vagtler er stukket af...
« Svar #17 Dato: 05 August , 2010, 10:24 »
@ John.
Du skal være så hjertelig velkommen.
Ingen ruger og æg er der nok af, meeeen fordi de går sammen - og den blå skælvagtel høne er død, så er det, der er i æggene temmelig sikkert de reneste gadekryds af blå skælvagtel (hane) og californisk topvagtel (høne). Den californiske hane er nemlig blevet banket væk fra son kone.

Vi troede jo i vores nybegyndre naivitet, at når de var par, da de flyttede ind i volieren, så ville de holde parrene... Det gør de så ikke og skælvagtel hanen er en ret dominerende fyr. Kommer tid kommer råd og forhåbentlig en ekstra voliere med plads til "rendyrkede" dyr.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Mine vagtler er stukket af...
« Svar #18 Dato: 05 August , 2010, 10:29 »
Sidst jeg havde vagtelkyllinger vimsede/spænede de rundt i hele drivhuset.
Gulvet i drivhuset er dækket af et tykt lag easy-strø, så der er knastørt og lunt i bunden.
Jeg har kun planter i kapillærkasser og nogle enkelte i jorden, dem i jorden vander jeg via nogle rør, der er gravet ned til rødderne.
Jeg ved kulde og fugt om fødderne er en virkelig dræber, når det gælder vagtelkyllinger.
I år skulle huset også være endnu mere tørt, da det er anden sæson, vi har det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Mejland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 747
Sv: Mine vagtler er stukket af...
« Svar #19 Dato: 06 August , 2010, 08:39 »
Tak for budet, de æg skal vi nok ikke spilde strøm på ( pokkers).
Når jeg gerne selv vil ruge er det for at få næsten håndtamme vagtler,
det giver meget mere ro i volierne når man går derinde, for de store vagtler der flyver/flakser rundt blandt små fugles reder er ikke godt.

Vi har vel alle prøvet at sætte noget sammen som var mindre heldig, jeg gjorde det så sent som i tirsdags, et par risfugle ind til nogle andre småfugle, de hygger sig fint sammen ( har aldrig haft risfugle før), får så at vide onsdag at de tit ikke kan holde sig andre fugles unger, som de kan finde på at hakke ihjel, så nu har de fået enecelle :-\
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Mine vagtler er stukket af...
« Svar #20 Dato: 06 August , 2010, 16:35 »
Problemet er jo, at når man opdager fadæsen, er der ikke altid eneceller ledige på matriklen :D
Må ha' en større matrikel!

Jeg giver lyd, hvis vi får løst problemet med raceblanding:D

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Mine vagtler er stukket af...
« Svar #21 Dato: 07 August , 2010, 15:59 »


Vi har vel alle prøvet at sætte noget sammen som var mindre heldig, jeg gjorde det så sent som i tirsdags, et par risfugle ind til nogle andre småfugle, de hygger sig fint sammen ( har aldrig haft risfugle før), får så at vide onsdag at de tit ikke kan holde sig andre fugles unger, som de kan finde på at hakke ihjel, så nu har de fået enecelle :-\


uff. godt jeg lige fik kigget her, har været frygtelig tæt på at anskaffe risfugle - ligeledes til blandet voliere (dog enecelle i første omgang indtil ungerne er ude af rederne og hormonerne har lagt sig lidt  :)

Vi har fået en god blanding af undulater, kinesiske dværgvagtler, undulater og zebrafinker nu. Nå ja, og et enkelt par grå nymfer. Måske er det fordi alle har så travlt med deres eget afkom, men der er faktisk fred og idyl. Eller fred og fred, for der er godt med lyd på, men ingen kampe i buret og ingen fugle, der virker trykkede eller på anden måde plaget. Det er fedt. Der er faktisk lige kommet 5 zebrafinkeunger mere ud af den lille kurverede, og de er bare totalt i topform (de første 2 fik en hård medfart, men disse 5 har fået fuldstændig fred).

Vagtlerne bader og spiser side om side med undulater og zebrafinker. Jeg kom dog til at tænke på, hvad vi mon gør til vinter. De kan sagtens komme ind i indendørs voliere, de har deres egen lille hønsestige og indgang i gulvhøjde - men der er halm på gulvet inde og de har ikke så meget som nærmet sig hønsestigen endnu. Skal de indfanges? Skal vi skifte til sand eller andet på gulvet? Og hvis ja til nogle af de første spørgsmål, så også lige hvornår og hvordan?

Odsherred minizoo takker og bukker  ;) ;D :-*
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Leif-K

  • Gæst
Sv: Mine vagtler er stukket af...
« Svar #22 Dato: 30 November , 2010, 11:40 »
De skal helt sikkert indfanges.Jeg har selv haft dværgvagtler gående på samme måde som dig og de gik aldrig ind i hønsehuset.Jeg lavede et bur til dem på gulvet,ca.1 gange 2 m. og en m.i højden.Der havde jeg dem gående vinteren over i den tid der var risiko for frost.