Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Guld fasaner i haven???  (Læst 3842 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Næsbyøko

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Guld fasaner i haven???
« Dato: 27 Maj , 2010, 21:55 »
Hej alle..

vi har lige fået lavet fjerkræsgård og vil rigtig gerne have guldfasaner..

hvad er kravene til det hvis jeg skal have dem i indhegning??

håber der er nogen der kan hjælpe..

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Guld fasaner i haven???
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2010, 22:21 »
Velkommen på forum, Rasmus  :D
Jeg kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål, men det er der helt sikkert andre, der kan her  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Guld fasaner i haven???
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2010, 22:39 »
vi ville virkelig gerne have guldfasaner også, men har udskudt det på ubestemt tid.

Jeg blev sat i kontakt med en herre, der har haft guldfasaner i rigtig mange år, og han gjorde opmærksom på, at 2 haner ikke må kunne se hinanden - heller ikke hvis den ene er en "hønsehane", så går de amok. Det samme gælder, hvis der går hund eller kat forbi, så de nederste 50 cm. af indhegningen skal være blændet. Desuden hopper fasanhanen på de alm. høns også, hvis de går sammen.

En anden, der OGSÅ har haft guldfasaner i rigtig mange år, har dem sammen med sine høns og der er ingen problemer overhovedet. Heller ikke når hund eller kat går forbi, og der er ikke blændet forneden.

Det eneste de 2 virkelig var enige om var, at du skal huske at overdække hønsegården, ellers flyver de væk  :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline anders brauer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Guld fasaner i haven???
« Svar #3 Dato: 30 Juni , 2010, 20:03 »
HVOR KAN MAN KØBE GULDFASANER HENE (BOR I ÅRHUS)

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Guld fasaner i haven???
« Svar #4 Dato: 01 Juli , 2010, 02:33 »
Jeg har aldrig oplevet at haner af guldfasan og høns har bekæmpet hinanden og jeg har haft fasaner i en del år efterhånden.
i øjeblikket har vi amherts fasner gående sammen med en stor Australops og et par dværg orpington, det går fint.
Det man skel være opmærksom på er at guldfasan hanerne ikke tåler andet fjerkræ med stærke røde farver som han selv har, og vil se disse som rivaler.
Man kan f.eks ikke have Guldfasaner og Tragopaner gåede sammen, da de begge har stærke røde farver og Guldfasan hanen vil ikke aceptere tragopanerne.
Man kan heller ikke have Guldfasaner og Amherts gående sammen, uden at de bliver krydset og disse kyllinger er værdiløse.
 
Normalt er der ikke problemmer med at sætte et par voksne Guldfasaner ind til nogle høns.
Der vil måsker være lidt hakken fra hønsenes side i første omgang hvis der ikke er så meget plads, men normalt fortager det sig hurtig og det er yderst sjældent at det ender blodigt.