Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: høner eller haner - HJÆLP  (Læst 4583 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline tvillingemor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
høner eller haner - HJÆLP
« Dato: 21 Juni , 2010, 22:06 »
Se mine fine skånske blomsterhøns. De er nu ca 13 uger gamle, tror jeg nok. Nu ved jeg godt at billederne ikke er bedste, men..... Jeg ved jeg har 4 høns uden tvivl, så ved jeg også at der er 5 haner uden tvivl(?) men så har jeg et par stykker i gråzonen. Dvs kammen er ikke meget stor eller mørkerød, men dog større end de 4(!), og halen er ikke helt så lang og fejende som de 5 sikre....  Er der nogen blomsterhøne-eksperter, der kan fortælle mig om hønerne ALTID har så lille kam på nuværende tidspunkt?

Og hvis det er tilfældet og jeg har 7-8 haner, er der så nogen der kunne bruge 1 eller 2?

......har problemer med at vedhæfte mine fotos så jeg prøver at lægge dem på mit eget galleri, hvis der er nogen der orker at kigge forbi der...........

« Senest Redigeret: 21 Juni , 2010, 22:13 Fra tvillingemor »
4 skånske blomster-unghøner, 8 skånske blomster-unghaner(!), 2 killinger, 4 katte, 2 enæggede tvillinger, skvalderkål, brændenælder og ..........

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: høner eller haner - HJÆLP
« Svar #1 Dato: 21 Juni , 2010, 22:32 »
I den alder/størrelse er det meget nemt at afgøre deres køn men jeg kan ikke hjælpe dig udfra dine billeder i dit galleri da jeg/vi jo ikke ved hvilke dyr du er i tvivl om :)
Hvis du tager billeder af dem du er i tvivl om så er det nemmere at hjælpe dig.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: høner eller haner - HJÆLP
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2010, 22:38 »
Enig med Danny... På billede nr 1, kan du TYDELIGT se forskel :)

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: høner eller haner - HJÆLP
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2010, 22:43 »
I den alder har hønsene ingen eller kun meget lille kam. Dem på billederne med tydelige kamme er haner! Og hanerne er megety svære at sælge, Det ved jeg af erfaring
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline tvillingemor

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: høner eller haner - HJÆLP
« Svar #4 Dato: 21 Juni , 2010, 22:57 »
 :)

ja, jeg må jo nok indse at det er mange haner.....prøver nu at komme af med dem. Hvis et par stykker kunne klare sig uden om min kummefryser, ville det være fint synes jeg.
4 skånske blomster-unghøner, 8 skånske blomster-unghaner(!), 2 killinger, 4 katte, 2 enæggede tvillinger, skvalderkål, brændenælder og ..........

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: høner eller haner - HJÆLP
« Svar #5 Dato: 22 Juni , 2010, 04:42 »
Velkommen på forum, Christin  :D
Ja, det evige dilemma: gerne mange høner, men helst ikke for mange haner  ;D ;D ;D

PS Hvor gamle er dine tvillinger? (mine er 33)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mercedes

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 257
    • www.123hjemmeside.dk/benz
Sv: høner eller haner - HJÆLP
« Svar #6 Dato: 22 Juni , 2010, 08:38 »
Sjovt med andre tvillingemødre...mine er 12. En dreng og en pige..
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.