Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Åbent dueslag på 1,5*3 meter - hvor mange duepar kan jeg ha'  (Læst 4342 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lyysa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
Nu har jeg lige fået tilbudt nogle duer. Det er nogle blandinger som jeg ikke lige pt kan komme i tanke om hvad racerne hedder. (fordømt og 3*øv)

Men mit spørgsmål er som i overskriften. Hvor mange due par kan jeg mon have der. Der skal jo laves redeplads til dem. Og af størrelse er de omtrent som en brevdue. Altså ikke kød due.
Det er meningen at de skal ud at flyve lidt når jeg er ret sikker på at de er faldet til. Og jeg HAR læst alle "skræk" historierne herinde om duer der flyver "hjem" efter flere år. Men jeg er blevet fortalt at det ikke skulle være tilfældet med dem her.

Og med åbent dueslag mener jeg såmænd blot at der kommer fast tag over det hele, og der kommer væg i den ene gavl og halvdelen af forsiden. Bagsiden er lukket helt bortset fra en dør med glas i...

På forhånd tak  :)
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline martin roed

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 125
Sv: Åbent dueslag på 1,5*3 meter - hvor mange duepar kan jeg ha'
« Svar #1 Dato: 29 Juni , 2010, 10:36 »
Hej,

Jeg tror det afhænger af hvilken race du har fat i. Hos nogle racer er hannerne meget krigeriske og 'kræver' et stort område i dueslaget.

Hvis det er flyveduer, vil jeg mene at du kan have 3-4 par i slaget
Hvis det var Kødduer (f. eks kings eller romere) ville jeg sige 2 par, hvis de store unger skal have en chance for at overleve hannernes hakken. Jeg har selv haft 4 avlspar på ca. 2x3 m2 grundareal - og det var lige i underkanten.



Offline Lyysa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Åbent dueslag på 1,5*3 meter - hvor mange duepar kan jeg ha'
« Svar #2 Dato: 29 Juni , 2010, 10:44 »
Tusind tak for hjælpen, det passer også meget godt med hvad jeg ellers har været i stand til at grave op af informationer.
Desværre er projektet lige sat på standby og nu må vi se om der så bliver tid til det i år.
Men lungebetændelse på denne årstid er bare ikke sjovt eller let at slippe af med!
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte