Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: WEEEEEE kyllinger  (Læst 1419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kurt Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 94
Sv: WEEEEEE kyllinger
« Svar #15 Dato: 16 Marts , 2009, 20:15 »
Må jeg lige spørge hvor havdrup ligger?
Havdrup ligger på Sjælland mellem Roskilde og køge
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: WEEEEEE kyllinger
« Svar #16 Dato: 16 Marts , 2009, 20:31 »
Hva Wanda skal vi til Havdrup eller hva? ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: WEEEEEE kyllinger
« Svar #17 Dato: 16 Marts , 2009, 21:06 »
Hva Wanda skal vi til Havdrup eller hva? ;D


Vi kan "nøjes" med at tage til Sønderborg ;) der er ingen bro ivejen :) JEg satser på at få lidt æg her omkring 1. april, og jeg er begyndt at samle mine egne stribede æg fra, og et par brahmakryds også ;) Så du kan måske også købe kyller hos mig :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: WEEEEEE kyllinger
« Svar #18 Dato: 16 Marts , 2009, 22:37 »
Det kører da bare derudaf, Wanda  <M
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: WEEEEEE kyllinger
« Svar #19 Dato: 17 Marts , 2009, 11:17 »
Jo, de ser lige præcis ud som det der kaldes 'Buff laced' i det link Johanne har sendt!
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: WEEEEEE kyllinger
« Svar #20 Dato: 17 Marts , 2009, 21:06 »
Marianne:   Den brugsanvisning der er med den blå motorruger er meget fin, den passer perfekt til rugning i Sahara.
Herhjemme skal der ikke vand på inden på 19 dagen, 18 dagen er også ok, men normalt 19 dagen, kommer selvfølgelig an på, hvilken erfaring man har mht. til klækkedag. Der må der så gerne være så fugtigt, at rugemaskinen dugger indvendig på låget.

Når jeg som i dag har kommet vand ved æggene, så dugger det også godt på forsiden af maskinen, men efter et par timer er det væk og der er kun lidt dug i bunden af glasruden. Skal jeg tilsætte mere fugt, eller skal jeg skifte vandet ud med varmt vand hver 3. time  ??? ??? ::)

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: WEEEEEE kyllinger
« Svar #21 Dato: 17 Marts , 2009, 21:13 »
Nej, du skal ikke sætte vand i hver 3 time, men "når" du sætter vand i, skal det være ca 37-38° for at maskinen ikke skal varme det op, når først vandet er i maskinen holder maskinen vandet varmt.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: WEEEEEE kyllinger
« Svar #22 Dato: 17 Marts , 2009, 22:19 »
Hi hi wanda, jeg skal altså have de hvidguldrandede hvis jeg skal have wyandotter ;D så jeg må til Havdrup, jeg synes de er rigtigt flotte.


Godt jeg har en kæreste der bor på djævleøen, så kan jeg besøge ham på vejen. For det blir jo nok ikke til noget med Lenes lollandske sumatra'er :(
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: WEEEEEE kyllinger
« Svar #23 Dato: 18 Marts , 2009, 10:46 »
Lisbeth:   Følg det som Bjørn siger, og så er der 1 eller 2 blå dippedutter med, til at lukke en eller begge huller, der plejer jeg at lukke ihertfald det ene udluftningshul.

Men hvis du har en fugtighedsmåler i, så er det jo nemt at se, hvor meget der skal lukkes af. Husk at checke, at den ikke går tør for vand, eller bedre, ud over de to små kar i siderne, stil en ekstra skål ind i maskinen nede i bunden, for der skal jo helst heller ikke luftes for meget ud i de dage.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.